هیات حاکمه آمریکا بدنبال ناآرامی در داخل ایران در تیرماه است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۱۰
    کد خبر :312199

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هیات حاکمه آمریکا تلاش می‌کند تا در طی تیرماه و با تشدید برخی تحریم‌ها، فضای داخلی ایران را ناآرام کند.

مرتضی صفاری نطنزی در گفتگو با مهر، در خصوص آخرین وضعیت مذاکره با اروپایی ها و آینده برجام پس از خروج آمریکا از آن، اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که ما داریم، ظاهرا روند مذاکره با آنها بهتر شده و اروپایی ها به ویژه با برخوردهای بد اخیر ترامپ، اصرار دارند که کار پیش برود.

وی افزود: در این راستا گفتگوهایی میان اروپا و روسیه صورت گرفته و قرار است در روزهای آینده یک بسته پیشنهادی به طرف ایرانی بدهند و آن طور که سربسته گفته‌اند، تلاششان این است که به انتظارات ایران پاسخ دهند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با بیان اینکه تاکنون از محورهای این بسته پیشنهادی چیزی بیرون نیامده است، گفت: به طور کلی، محور گفتگو با اروپایی ها مربوط به خرید و فروش نفت، روابط بانکی و حمل و نقل دریایی است که باید این مسائل تعیین تکلیف شوند.

صفاری نطنزی در خصوص ترک ایران توسط برخی شرکت های اروپایی در هفته های اخیر به دلیل ترس از تحریم های ثانویه آمریکا، تصریح کرد: ظاهرا برای فشار به ایران کانال‌هایی ایجاد کرده‌اند که خبرسازی کنند و این خبرسازی هم عمدتا توسط سعودی‌ها، آمریکایی‌ها، صهیونیستها و اماراتی‌ها صورت می‌گیرد و برای این کار تشکیلاتی درست کرده اند تا اخباری را برای مأیوس کردن مردم درست کنند.

وی با بیان اینکه فعلا نمی‌توان نسبت به آینده مذاکرات این گفتگوها خوش‌بین و یا بدبین بود، گفت: آنچه مسلم است، این است که آمریکا یک جنگ روانی در منطقه ایجاد کرده لذا باید مراقب باشیم تا در دام طراحی شده توسط آنها گرفتار نشویم.

صفاری تأکید کرد: در شرایط فعلی که مشکلاتی را در داخل داریم، خبرهایی به دست ما می‌رسد که هیئت حاکمه آمریکا تلاش می‌کند تا در تیرماه و با تشدید برخی تحریم‌ها، فضای داخلی ایران را ناآرام کند و در چنین شرایطی، هم باید مراقب درون باشیم و هم حواسمان به اقدامات توطئه‌آمیز و تخریبی آمریکا باشد، به گونه ای که نه فریب بازی آمریکایی‌ها را بخوریم و نه صد درصد به اروپایی‌ها امیدوار باشیم که همه چیز درست می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در این جنگ باید تلاش کنیم که مردم ناامید نشوند و بتوانیم منافع ملی خودمان را در این جریان حفظ کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید