داعش ۸ عراقی را که به اسارت گرفته بود اعدام کرد

    کد خبر :312190

نهادهای امنیتی عراقی اعلام کردند که پیکر ۸ نفر را که داعش هفته گذشته ربوده بود، در کرکوک پیدا کرده اند و فواد معصوم خواستار اتخاذ اقدامات فوری برای بازداشت و مجازات عاملان این جنایت شد.

به گزارش بازتاب به نقل از شفق نیوز، شب گذشته مرکز رسانه ای مربوط به اخبار امنیتی عراق اعلام کرده بود که اجساد ۸ عراقی که هفته گذشته به وسیله داعش ربوده شده بودند کشف شده است.

«علی الحسینی» سخنگوی الحشد الشعبی دیروز به شفق نیوز گفته بود که این ۸ پیکر در طوزخورماتو در صلاح الدین پیدا شده و متعلق به افرادی است که توسط داعش دزدیده شده بودند.

اخیرا داعش ویدیویی از ۶ تن از این افراد در فضای مجازی منتشر کرده بود و گفته بود اگر در مهلتی سه روزه زندانیان زن داعشی آزاد نشوند، این ۶ نفر اعدام خواهند شد و مدعی شده بود که این افراد از نیروهای پلیس و الحشد الشعبی هستند که در مسیر بغداد-کرکوک به اسارت گرفته شده اند.

در ویدیوی منتشر شده مشخص است که این افراد به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته بودند و سه تن از آنها با معرفی خود اعلام می کنند که اهل کربلا یا الانبار هستند.

در همین راستا و بعد از اعلام خبر کشف پیکر این افراد «فواد معصوم» رئیس جمهور عراق به این جنایت واکنش نشان داده و گفت: این جنایت بار دیگر ماهیت بزدل عاملان این کارها را نمایان می کند و نشان می دهد که آنها به کمترین میزان اصول اخلاقی هم پایبند نیستند.

فواد معصوم در این بیانیه از نهادهای امنیتی خواسته سریعا برای بازداشت عاملان این جنایت دست به اقدامات امنیتی فوری بزنند و این افراد را به منظور مجازات بازداشت کنند.

پیش از انتشار خبر اعدام نیروهای الحشد الشعبی و بسیج مردمی عراق به وسیله داعش، خانواده های این افراد با به راه انداختن کمپین هایی خواستار آزادی آنها شده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید