آب جیره‌بندی نمی‌شود

    کد خبر :312082

استاندار تهران از ابلاغ دستورالعمل الزام کاهش 20 درصدی مصرف آب برای دستگاه‌های دولتی در فصل تابستان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد حسین مقیمی در تشریح وضعیت کمی و کیفی آب در سطح استان تهران گفت: متاسفانه بارندگی‌ها در استان تهران تا حدود 24 درصد کاهش پیدا کرده و به تبع آن سطح آب‌های زیرزمینی نیز در استان تهران با کاهش چشمگیری مواجه شده است. بر همین اساس باید تمامی شهروندان در مصرف آب دقت کافی را داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر هر خانوار در استان تهران حدود 250 لیتر آب روزانه مصرف می‌کند که رقم بسیار بالایی است و چیزی حدود دو برابر استاندارد آن در دنیاست. لذا باید در مصرف آب تجدید نظر کنیم و بر اساس استانداردهای دنیا مصرف آب داشته باشیم.

مقیمی ادامه داد: در سطح استان تهران مقرر شد همه دستگاه‌های دولتی در فصل تابستان تا 20 درصد مصرف آب خود را کاهش دهند و از هدر رفت آب جلوگیری کنند. در راستای کاهش مصرف آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز شروع به نصب دستگاه‌های کاهش دهنده مصرف کرده است.

وی تاکید کرد: در فصل تابستان در حوزه مصرف برق نیز به تمامی دستگاه‌های دولتی ابلاغ شد که تا 10 درصد مصرف خود را کاهش دهند و پس از ساعت 2 بعد از ظهر سیستم‌هایی که در دستگاه‌های دولتی فعال هستند نیز خاموش شوند تا از این طریق نیز درصدی کاهش مصرف انرژی داشته باشیم. بی تردید یکی از مسائلی که در ارزشیابی مدیران مد نظر قرار خواهد گرفت اجرای صحیح همین ابلاغیه‌ها خواهد بود.

آب جیره بندی نمی‌شود

استاندار تهران درباره احتمال جیره بندی آب در فصل تابستان امسال توضیح داد: اگر مردم حداکثر صرفه جویی را در فصل تابستان داشته باشند قطعا می‌توانیم مدیریت درستی بر منابع آبی داشته باشیم و سهمیه بندی انجام نشود. لذا تا این لحظه در مصرف خانگی محدودیتی قائل نشده‌ایم و در آینده نیز امیدواریم با همکاری مردم شاهد اعمال محدودیت در منابع آبی نباشیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تغییر روش‌ها در مصرف منابع آبی ظرف سال‌های گذشته گفت: قبلا برای آبیاری فضای سبز در شهر تهران از آب لوله کشی استفاده می‌شد؛ اما خوشبختانه امروز این روش‌ها تغییر کرده و شهرداری تهران در هیچ کجای شهر تهران برای آبیاری فضای سبز و بوستان‌ها از آب لوله کشی استفاده نمی‌کند.

کیفیت آب شرب شهر تهران مطلوب است

درصورت افزایش مصرف آب، آب شرب از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود

وی درباره کیفیت آب شرب تهران نیز گفت: در حال حاضر بر اساس گزارش‌هایی که ارائه می‌شود برای آب شرب شهر تهران کمتر از چاه‌ها استفاده می‌شود. لذا مباحثی در خصوص نیترات آب صحیح نیست. امروز بیشتر آب شرب مورد نیاز شهر تهران از منابع پشت سدها تامین می‌شود و کمتر از منابع زیرزمینی استفاده می‌شود. بی تردید زمانی که مصرف آب افزایش پیدا می‌کند به ناچار باید از منابع زیرزمینی و آب چاه‌ها استفاده کنیم که البته آن هم اگر افزایش مصرف دو چندان باشد مجبور هستیم از چاه‌هایی استفاده کنیم که ممکن است کیفیت آب آنها مناسب نباشد اما در حال حاضر کیفیت آب شرب شهر تهران مطلوب است.

سبزیجات تولیدی تهران کاملا سالم هستند

مقیمی در خصوص آبیاری سبزیجات و سیفی جات با فاضلاب در برخی از مناطق تهران نیز گفت: خوشبختانه در حال حاضر برای آبیاری سبزیجات و سیفی جات از آبهای آلوده به هیچ عنوان استفاده نمی‌شود. لذا سبزیجات تولیدی در جنوب شهر تهران نیز کاملا سالم هستند. قطعا ما می‌توانیم با بهره گیری از بازچرخانی آب و تصفیه فاضلاب از آب مناسب برای آبیاری تمامی محصولات کشاورزی استفاده کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید