نشست مدیران سیاسی ائتلاف ضد داعش در مراکش

    کد خبر :311927

نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش در کنفرانس مشترکی با وزیر خارجه مراکش با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل و صحراء ادامه گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده هستند، تاکید کرد، ائتلاف ضد داعش نه فقط به دنبال پیروزی بر داعش بلکه به دنبال وارد آوردن شکستی سخت به این گروه تروریستی است.

به گزارش بازتاب، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بیش از ۴۲ کشور در نشست منطقه‌ای مدیران سیاسی ائتلاف ضد داعش در شهر الصخیرات مراکش شرکت کردند.

برت مک‌گورک، نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در ائتلاف جهانی علیه داعش در کنفرانس مشترکی با ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش که در پایان نشست‌های منطقه‌ای مدیران سیاسی ائتلاف ضد داعش برگزار شد، اعلام کرد، ائتلاف ضد داعش به دنبال شکست و نابودی داعش است.

مک‌گورک اظهار داشت: ما نه فقط به دنبال پیروزی سریع بر داعش هستیم بلکه می‌خواهیم شکست سختی را به آن وارد کنیم.

نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش گفت: اقدامات ائتلاف بر شکست دادن ایدئولوژی داعش و ابزارهای رسانه‌ای آن متمرکز است.

وی افزود: در این نشست درباره راهکارهایی که می‌توان آنها را برای مبارزه با داعش و ممانعت از عبور تروریست‌های خارجی از مرزها و راه‌های حمایت مالی از آنها به کار گرفت، بحث و گفتگو شد.

مک‌گورک در ادامه گفت: متاسفانه حضور داعش به سوریه و عراق محدود نیست و ما به مبارزات خود ادامه خواهیم داد.

نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش درباره گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل و صحرای آفریقا نیز گفت: این گروه‌ها ادامه همان گروه‌های تروریستی سابق وابسته به القاعده محسوب می‌شوند که از پرچم داعش برای کسب پول بیشتر استفاده کردند.

وی درباره وضعیت لیبی نیز تاکید کرد: داعش تلاش می‌کند کنترل خود را بر لیبی اعمال کند، گروه‌های تروریستی بسیاری در لیبی هستند و ما نیز به شکل جدی تلاش کردیم مانع از آن شویم که داعش در لیبی مستقرشود.

مک‌گورک افزود: امروز لیبی چه از طریق مبارزه با تروریسم و چه حمایت از روند صلح همانگونه که سازمان ملل تصویب کرده، در ائتلاف ضد داعش در کنار ماست.

بوریطه نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: داعش با توجه به نبود ساختار دولتی و نیز مساحت گسترده لیبی و نزدیکی آن به گروه‌های تروریستی مانند القاعده در کشورهای مغرب اسلامی، مدتی طولانی لیبی را هدف قرار داد.

وی با اشاره به اینکه اوضاع در لیبی ناآرام است،‌ گفت: قرار بود بعد از توافقنامه صخیرات انتخابات برگزار شده و به نهادها برای مبارزه با تروریسم و فراهم‌ کردن خدمات اصلی برای لیبیایی‌ها مشروعیت لازم را ببخشد، اما متاسفانه هنوز از هم گسیختگی سیاسی وجود دارد، به همین دلیل مراکش براساس توصیه‌های پادشاه این کشور و مشاوره با لیبیایی‌ها پیشنهاد ادامه اجرای توافقنامه صخیرات در مرحله انتقالی و یا حرکت در مسیر انتخابات را دارد اما مورد دوم نیازمند اتخاذ تدابیر امنیتی و توافقی سیاسی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید