قیمت‌ نفت جهش کرد

    کد خبر :311733

فشار دوباره آمریکا به متحدان اروپایی خود برای توقف خرید نفت خام ایران، باعث شد قیمت نفت خام بیش از ۲ درصد جهش کند.

به گزارش رویترز، در پایان معاملات روز سه‌شنبه، پس از این‌که آمریکا باردیگر متحدان اروپایی خود را برای توقف خرید نفت خام ایران، تحت فشار قرار داد، قیمت نفت خام بیش از ۲ درصد جهش کرد. با این کار امریکا، میزان عرضه جهانی نفت، کاهش خواهد یافت.

به گزارش بازتاب به نقل از مهر، علاوه بر این، پس از این‌که موسسه سوخت آمریکا اعلام کرد میزان ذخایر انبارهای تجاری نفت خام آمریکا، به طرز شگفت آوری به میزان ۹.۲ میلیون بشکه افت کرده است، قیمت‌ نفت پس از بسته‌شدن بازارهای اصلی هم به رشد خود ادامه داد. این درحالی است که اقتصاددانان و تاجران نفتی پیش‌بینی می‌کردند میزان این ذخایر ۲.۶ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

قیمت نفت برنت، شاخص بین‌المللی نفت خام ۱.۵۸ دلار در هر بشکه جهش کرد و ۷۶.۳۱ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت هر بشکه پیش‌خرید نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.۴۵ دلار (بیش از ۳ درصد) جهش کرد و به ۷۰.۵۳ دلار رسید. این اولین بار است که در ماه جاری میلادی ، قیمت این شاخص از ۷۰ دلار عبور می‌کند.

در معاملات پس از بسته شدن بازارهای اصلی، که حجم معاملات اندکی انجام می شود، برنت روند سود خود را افزایش داد و به قیمت ۷۶.۶۱ دلار در هر بشکه رسید، درحالی‌که دابلیوتی‌آی هم توانست قیمت خود را به ۷۰.۶۱ دلار برساند.

عصر دیروز یک مقام ارشد وزارت کشور دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در حال فشار آوردن به کشورها است تا از ماه نوامبر واردات نفت خام از ایران را متوقف کنند.

طبق داده‌های تامپسون رویترز، صادرات دریایی نفت ایران از ۲.۳۸ میلیون بشکه در روز، در ماه می و ۲.۵۸ میلیون بشکه در روز، در ماه آوریل، در حال حاضر به ۱.۹۳ میلیون بشکه در روز، افت کرده است. مقامات آمریکا صراحتا از هند و چین به عنوان ۲ کشوری که باید خرید نفت ایران را متو قف کنند یاد کرده است، هرچند هنوز مقامات آمریکا در این مورد با مقامات این کشورها مذاکره نکرده‌اند.

همچنین بازارها تحت تاثیر خرابی خط‌لوله سین‌کرود کانادا که ۳۶۰ هزار بشکه در روز را به آمریکا منتقل می‌کرد، تقویت شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید