پشت پرده تغییر یکباره تیم اعزامی والیبال ایران به جاکارتا

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۰۰
    کد خبر :311663

تیم ملی والیبال در حالی به یکباره جایگزین تیم «ب» در بازی‎های آسیایی شد که به نظر می‎رسد اختلاف نظرهای رئیس فعلی و پیشین در مورد اهمیت میادین پیش رو، دلیل آن است.

به گزارش مهر، تیم ملی والیبال ایران در دوره گذشته بازی‌های آسیایی تاریخ ساز شد و نخستین مدال طلای خود را در این بازی‌ها به دست آورد. هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی مرداد ماه به میزبانی جاکارتا آغاز می شود و کاروان ایران در دوره گذشته این بازی‌ها با کسب ۲۱ مدال طلا موفق شد پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک مدال طلا بیش تر کسب کند.

تیم ملی والیبال در حالی یکی از امیدهای کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی جاکارتا به حساب می آید که فدراسیون والیبال برای تحقق این هدف با چالش‌هایی روبرو است. رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال چند روز گذشته با کسب عنوان دهمی برای شاگردان ایگور به پایان رسید. در این مسابقات میزان آسیب‌های ملی پوشان بالا بود طوریکه تیم ملی از هفته سوم با ترکیب جوان تر در رویداد حاضر شد که البته جوانان تیم نیز نمایش خوبی از خود ارائه دادند.

در این میان و پیش از حضور تیم ملی والیبال در مسابقات لیگ ملت‌ها، مسئولان فدراسیون خبر از اعزام تیم «ب» به بازی‌های آسیایی دادند، حتی پس از کش و قوس های فراوان و بحث حضور سیچلو در ایران، بالاخره هدایت تیم به جهانگیر سید عباسی سپرده شد. در همین راستا تمرینات تیم «ب» از ۲۷ خرداد ماه آغاز شد و یک روز پس از آغاز تمرینات سرمربی تیم اعلام کرد کسی از تیم اصلی به تیم ب ملحق نخواهد شد.

رئیس فدراسیون والیبال هم بارها اعلام کرده بود که سال پرترافیکی مخصوصا در ۶ ماه نخست در پیش دارند و به دلیل اهمیت رنکینگ جهانی نمی توانیم با تمام قدرت در جاکارتا حاضر شویم.

پس از صحبت‌های رئیس فدراسیون و سرمربی تیم «ب»، روز گذشته محمدرضا داورزنی خبر از اعزام تیم ملی به بازی‌های آسیایی جاکارتا را داد! این خبر درحالی اعلام شد که گویا برنامه ریزی مفهومی ندارد چرا که به یک باره و در فاصله زمانی حدود یک ماه مانده به بازی های آسیایی، چنین تصمیمی اتخاذ شده است.

شنیده‌ها از وزارت ورزش حکایت از آن دارد که مسئولان این وزارتخانه انتظار کسب مدال طلا را از والیبال دارند و این درحالی است که شاید تیم «ب» بدون در اختیار داشتن بازیکنان اصلی توان کسب مدال طلا را نداشته باشد. حتی گفته می شود فشارهای وارد از سوی وزارت ورزش اختلافاتی را بین ضیایی و داورزنی به وجود آورده است.

وزارت ورزش به دنبال مدال طلای بیشتر در جاکارتا است اما فدراسیون رویدادِ‌ مهمی همچون مسابقات جهانی را در پیش دارد. پس از بازگشت تیم ملی از رقابت‌های لیگ ملت‌ها، ملی پوشان برای حضور در رقابت‌های جهانی نیاز به ریکاوری دارند و حضور آنها در بازی‌های آسیایی ممکن است مشکلاتی را برای تیم ملی پیش آورد.

از طرفی تیم های ژاپن، چین و کره در بازی‌های آسیایی به دنبال شکست تیم ایران هستند و شکست ایران مقابل ژاپن و پیروزی کره ای‌ها در یک ست در لیگ ملت‌ها کمی نگرانی‌ها را زیاد کرده است. اما اگر واقعا کسب مدال طلا قابل اهمیت است مسئولان چرا کمی زودتر به فکر نیفتادند؟ باید مدت‌ها پیش به این موضوع فکر می کردند نه پس از بازگشت تیم خسته و پُر ازمصدوم کولاکوویچ از رقابت‌های لیگ ملت‌ها آنهم درست زمانیکه بعد از بازی‌های آسیایی رقابت‌های مهمِ جهانی در پیش است. چنین نگاهی به والیبال برای این رشته آسیب پذیر خواهد بود و همچنین فرصت حضور و محک نوجوانان وجوان تیم «ب» را نیز خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، بازی‌های آسیایی جاکارتا می تواند فارغ از کسب نتیجه آوردگاه خوبی برای محک تیم «ب» ، نوجوانان و جوانان باشد و تیم ملی نیز با تمامِ توان خود را برای حضور در رقابت‌های مهمِ جهانی آماده کند. اگر نتیجه گیری تا این اندازه برای مسئولان ورزش اهمیت دارد، بهتر است پس از پایان هر دوره از بازی‌ها استارت کار را بزنند و سرمایه گذاری خوبی را برای کسب نتیجه در سایر رشته به عمل آورند تا اینگونه یک رشته متحمل فشار نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید