نامه روسای کمیسیون‌های اقتصادی و بودجه به روحانی: تیم اقتصادی کابینه را ترمیم کنید

    کد خبر :311600

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به همراه رییس کمیسیون برنامه و بودجه در نامه‌ای به رییس جمهوری خواستار ترمیم تیم اقتصادی دولت به دلیل اوضاع نابسامان اقتصادی کنونی شدیم.

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر رییس جمهوری به این مسئله توجه نکند، مجلس شورای اسلامی از ابراز قانونی خود به این مورد استفاده می‌کند.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما از وضعیت اقتصادی این روز‌های کشور انتقاد داریم و معتقدیم که دولت با این تیم اقتصادی نمی‌تواند کار چندانی از پیش ببرد.
پورابراهیمی با بیان این که تیم اقتصادی باید جوان و چابک شود، اظهار داشت: ما انتظارمان را به دولتمردان برای تغییر تیم اقتصادی دولت اعلام کرده‌ایم.
نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: مجلس می‌تواند با استفاده از ابزار و اختیارات قانونی نسبت به این کار اقدام کند، اما خواهشمان از دولت این است که نسبت به ترمیم تیم اقتصادی دولت پیشقدم شود و تغییرات لازم را در این تیم به وجود آورد تا شرایط اقتصادی آشفته و نابسامان اقتصادی کشور از این بدتر نشود و بلکه در جهت بهبود تغییر جهت دهد.
وی با اشاره به چالش‌های پیش روی کشور افزود: وضعیت فضای مدیریتی کلان اقتصاد کشور یکی از چالش‌های پیش رواست، قوه مجریه پیشانی این تصمیمات است و تیم اقتصادی دولت باید اقدامات مناسبی در این زمینه داشته باشد.
وی تاکیدکرد: اگر اقدامات مدیران اقتصادی قاطع و جامع باشد، مشکلات اقتصاد قابل حل است، این اقدامات با تدبیر مدیریت جامع و دقیق امکان‌پذیر است، اما متاسفانه به دلیل خلاء و سوء مدیریت داخلی، دشمنان نهایت استفاده را کرده و فضای اقتصادی را علیه جمهوری اسلامی ایران تشدید کرده است.
پورابراهیمی ادامه داد: التهابات کنونی فضای اقتصادی کشور موجب تشدید فضای سوداگری در کشور شده که بخش عمده‌ای از آن‌ها ناشی از رویکرد مدیریتی، فضای سیاسی، سوداگری و دلالی است.
وی افزود: ما دلایل اقتصادی را به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین دلایل ایجاد شرایط کنونی کشور در زمینه بروز مشکلات اقتصادی نمی‌دانیم و البته دولت هم این عقیده را قبول دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید