اظهار نظر مهم یک مقام وزارت خارجه آمریکا درباره تحریم های علیه ایران

    کد خبر :311386

یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تحریمهایی که مقامات واشنگتن بار دیگر علیه ایران برقرار می کنند، به هیچ وجه قابل اغماض و اِبطال نخواهد بود!
به گزارش نامه نیوز، یکی از مقامات بلندپایه در وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در یک کنفرانس تلفنی اعلام کرد تحریمهایی که مقامات واشنگتن بار دیگر از روز چهارم نوامبر علیه ایران برقرار می کنند، به هیچ وجه قابل اِغماض و اِبطال نخواهد بود!

وی در گفتگو با خبرنگاران گفت که «موضع پیشین مخالف [موضع کنونی] بود، اما ما هیچگونه حق ابطال برای تحریمها قائل نمی شویم».

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت که واشنگتن سه کشور قدرتمند اروپا (E3)- بریتانیا، فرانسه و آلمان- را متوجه این موضوع ساخته و طی هفته های آتی با افزایش شمار کشورهای همراه، آنها را در جریان فرآیند برقراری مجدد تحریمهای آمریکا علیه ایران قرار خواهد داد.

در ضمن، آمریکا پیش از وضع مجدد تحریمها از کشورهای چین و هند می خواهد تا واردات خود از ایران را قطع نمایند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: «مسلم است که شرکتهای چینی و هندی نیز مانند هر طرف دیگری مشمول تحریمهای مشابه قرار خواهند گرفت. ما حتماً از آنها درخواست می کنیم که واردات نفت خود [از ایران] را قطع کنند».

این مقام آمریکایی در ادامه اظهار داشت که «افزون بر این، آمریکا از متحدان خود در خاورمیانه می خواهد تا در راستای اجرای تحریمهای ضد ایران، فرآیند تأمین نفت موردنیاز جهانی را تضمین کنند».

لازم به ذکر است که در ماه مه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خروج این کشور از توافق هسته ای با ایران موسوم به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) را اعلام کرد. وی همچنین از تصمیم خود برای برقراری مجدد تحریمها علیه ایران – که طبق توافق هسته ای ۲۰۱۵ و در اِزای پایبندی تهران به برنامه صلح آمیز هسته ای لغو شده بود- خبر داد.

این در حالی است که این اقدام یکجانبه آمریکا با مخالفت قاطع سایر امضاء کنندگان این توافق (روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا، آلمان و اتحادیه اروپا) روبرو شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید