مدیرکل بازرسی محیط زیست کشور:

بی‌توجهی به معضلات زیست محیطی سبب بروز پدیده کم آبی و ریزگردها در کشور شده است

    کد خبر :311319

مدیرکل بازرسی سازمان محیط زیست با اشاره به معضلات زیست محیطی در کشور گفت: به دلیل بی‌توجهی به معضلات زیست محیطی در گذشته امروز شاهد بروز پدیده کم آبی و ریزگردها در برخی استان های کشور هستیم.

به گزارش ایسنا وهاب زاده در دیدار با کارکنان محیط زیست خراسان شمالی به ظرفیت‌های بکر زیست محیطی و موقعیت جغرافیای طبیعی استان خراسان شمالی اشاره و اظهار کرد: با توجه به اهمیت محیط زیست طبیعی و بکر بودن طبیعت استان از تمام دستگاه‌های اجرایی برای حفظ و پویایی محیط زیست طبیعی استان انتظار حمایت بیشتری داریم.

وی درباره معضلات زیست محیطی در کشور اظهار کرد: به علت بی‌توجهی به مطالبات مردم در امر محیط زیست اکنون دچار چالش‌های زیست محیطی شده‌ایم و برای حل این مشکلات باید صدها برابر هزینه کرد.

وهاب‌زاده عامل بروز پدیده کم آبی و ریزگردها در برخی استان‌های کشور را به علت بی‌توجهی به معضلات زیست محیطی در گذشته دانست و گفت: متاسفانه در اجرای طرح‌های مدیریت مناطق تحت مدیریت سازمان و مدیریت منابع آبی کشور برنامه‌ریزی خوبی انجام نشده و در حال حاضر این مهم نیازمند مطالعات و اقدامات جدی است و در بحث نظارتی جزو اولویت های این دفتر است.

مدیرکل بازرسی محیط زیست کشور موضوع آب، پسماند و مدیریت منابع را از جمله اهداف مهم و اساسی سازمان حفاظت محیط زیست ذکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توجه ویژه عیسی کلانتری – رئیس سازمان حفاظت محیط زیست – به معیشت کارکنان این سازمان اشاره کرد و نیروهای هر سازمانی را سرمایه های اصلی آن سازمان دانست که باید در حفظ نیروها کوشا بود.

وهاب زاده برتعامل و همسویی نیروهای سازمان بایکدیگر تاکید کرد و گفت: تعامل و همسویی بین نیروها منجر به پیشرفت فعالیت های سازمان می شود.

مدیرکل بازرسی سازمان محیط زیست در ادامه اظهار کرد: با تشکیل مناطق پنجگانه کشور که اتفاق جدیدی است، رویکرد دفتر بازرسی در جهت شناسایی نقاط ضعف و آسیب خیز و آگاهی سازی همکاران و پیشگیری از وقوع جرم و تخلف است و با هر گونه پرونده سازی بی مورد که مغایرت قانونی دارد و خارج از اخلاق و شئونات انسانی و اخلاقی است برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: با حضور و نظارت مستمر در اجرای طرح‌های زیست محیطی و پروژه‌های عمرانی، شاهد کاهش چشمگیر وقوع تخلف بوده‌ایم که این امر نشانگر این است که همکاران بازرسی مستقر در ادارات کل وظایف خود را بخوبی و با هماهنگی دفتر بازرسی سازمان انجام داده ‌ند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید