فیس بوک مرگ کاربرانش را پیش بینی می کند

    کد خبر :311285

فیس بوک حق امتیاز اختراعی را برای پیش بینی رویدادهای مهم زندگی کاربر مانند ازدواج و مرگ او ثبت کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از دیلی میل، فیس بوک به طور گسترده ای اطلاعات کاربرانش را جمع آوری می کند. اما برخی حق امتیازهای اختراعاتی که اخیرا ثبت شده اند، حکایت از آن دارند این فعالیت ها گسترده تر شده و حتی فعالیت های روزانه کاربر را پیش بینی و حتی زمان مرگ او را تخمین می زند.

یکی از عجیب ترین حق امتیاز اختراعات ثبت شده مربوط به توانایی «پیش بینی یک رویداد مهم » در زندگی کاربران مانند ازدواج، تاریخ تولید، تغییر شغل، تولد نوزاد در خانواده، فارغ التحصیلی یا حتی مرگ است.

شرکت ها با کمک این روش می توانند تبلیغات مرتبط را برای یک کاربر به طور موثرتر و در بازه زمانی مناسب نمایش دهند.

در این حق امتیاز آمده است: این اختراع به جای آنکه فقط به تایم لاین کاربر وآپدیت های اطلاعات پروفایل او بسنده کند، می تواند رویدادهای مهم زندگی کاربر را براساس اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی پیش بینی کند.

این روش به جای اتکا روی اطلاعات پروفایل کاربر از تمام اطلاعات موجود در سیستم های شبکه اجتماعی مانند پست ها، پیام ها، ایمیل ها و غیره استفاده می کند تا دریابد کاربر در مسیر تغییری مهم قرار دارد یا پیش بینی کند در آینده نزدیک این اتفاق می افتد.

فیس بوک در توضیحات این اختراع پیشهاد می کند با استفاده از ماشین یادگیری احتمال یک تغییر مهم در زندگی کاربر تخمین زده شود.

این الگوریتم رصد می کند واژه ای مانند «تبریک» چندبار توسط کاربران دیگر در پروفایل او استفاده شده است.

این حق امتیاز در سال ۲۰۱۲ ارائه شده است.

همچنین فیس بوک حق امتیاز اختراع جدیدی برای پیش بینی فعالیت های روزانه کاربر با استفاده از اطلاعات جی پی اس کاربر نیز ثبت کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید