۷ رقیب سرسخت در بازار خودرو‌های الکتریکی

  • خودرو
  • سه شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۱۷
    کد خبر :311022

با رونق بیشتر سایر سلاطین خودروسازی شاهد حضور بیشتر برندهای بزرگ دنیا هستیم، به همین منظور در ادامه با هم نگاهی شرکت‌های بزرگ خودروسازی خواهیم داشت که سودای حضور بیشتر در بازار خودروهای الکتریکی را دارند.

صنعت خودروسازی دستاوردهای زیادی داشته است و با پیشرفت فناوری‌های نوین شاهد سرعت گرفتن نوآوری در ساخت خودروهای تراز اول هستیم، به همین دلیل است که این روزها خودورهای الکتریکی سلانه‌سلانه به عنوان یکی از جدیدترین دستاوردهای صنعت خودروسازی راه خود را به بازار پیدا کرده‌ا‌ند.

از طرف دیگر امکان ندارد صحبتی از خودروهای الکتریکی مطرح باشد و نامی از تسلا به گوش نرسد، جالب است بدانید تسلا در ابتدا یک استارتاپ ساخت خودروهای الکتریکی بود که هسته آن در سیلیکون‌ولی پای گرفت اما پس از خرید این استارتاپ توسط ایلان ماسک شاهد رشد بیشتر تسلا بودیم و این روزها خودروهای الکتریکی تسلا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

با رونق بیشتر سایر سلاطین خودروسازی شاهد حضور بیشتر برندهای بزرگ دنیا هستیم، به همین منظور در ادامه با هم نگاهی شرکت‌های بزرگ خودروسازی خواهیم داشت که سودای حضور بیشتر در بازار خودروهای الکتریکی را دارند.

جگوار

برند خوشنام جگوار با معرفی جگوار I-Pace جای خود را در بازار خودروهای الکتریکی محکم کرد، این خودرو یکی از سرسخت‌ترین رقبای خودروهای تسلا مدل اس و ایکس به‌حساب می‌آید، جگوار I-Pace به لحاظ قیمت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و امکانات داخلی این خودرو شانه به شانه بسیاری از خودروهای لاکچری بازار می‌زند.

بلندپروازی‌های جگوار برای تولید خودروهای الکتریکی به همین‌جا ختم نمی‌شود و جگوار سودای ساخت خودروی کاملاً الکتریکی را با الهام از جگوار I-Pace در سر دارد، انتظار داریم این خودروی لاکچری و الکتریکی در سال‌های ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ راهی بازار شود و پیشرانه‌های الکتریکی این خودرو میزان ۳۹۴ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بی‌.‌ام‌.‌و

برند آلمانی بی.‌ام‌.‌و در سال ۲۰۰۹ پیش‌بینی کرد که ظرفیت باتری‌های حاضر در خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ دوبرابر خواهد شد و این پیش‌بینی حتی زودتر از آنچه بی‌.‌ام‌.‌و‌ حدس زده بود صورت گرفت این این روزها باتری‌‌های حاضر در خودروهای الکتریکی به راحتی انرژی مورد نیاز خودرو را تا حدود ۵۰۰ کیلومتر تأمین می‌کنند.

این امر باعث شده تا بی.‌ام‌.‌و تلاش بیشتری برای حضور پررنگ‌تر در بازار خودروهای الکتریکی داشته باشد و پیشرانه‌های الکتریکی فعلی که توسط بی.‌ام‌.‌و ساخته شده‌اند چیزی بین 80 تا 148 اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهند.

در این بین یکی از مدیران ارشد بی.‌ام‌.‌و مدعی شده است که تا سال ۲۰۲۵ بیشتر از ۱۰ خودرو را بر اساس پلتفرم BEV راهی بازار خواهد کرد. یک مدل جدید و جادار از بی.‌ام‌.‌ i3, خودروی i4 که به احتمال زیاد یک سدان خواهد بود که شباهت‌هایی نیز به کوپه‌های بی‌.‌ام‌.‌‌و دارد را می‌توان از خودروهای جدید الکتریکی بی.‌ام.‌و‌ نام برد. در بین این خودروها گفته می‌شود بی.‌ام‌.‌و i4 قدرتمندترین خودروی الکتریکی بی.‌ام‌.‌و‌ خواهد بود.

یک پیشرانه در قسمت جلو و دو پیشرانه در قسمت عقب این خودرو تعبیه شده است که در مجموع چیزی معادل ۴۴۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد، این خودرو بسیار چابک و سریع خواهد بود و در عرض تنها ۴.۰ ثانیه به شتابی معادل ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا می‌کند.

فناوری BEV را نیز می‌توان از مواردی دانست که بی‌.‌ام‌.‌و در خودروهای خودران ساخت دست این شرکت به خدمت گرفته است.

دایملر

گفته می‌شود که دایملر تا سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۱۰ خودروی الکتریکی براساس پلتفرم BEV راهی بازار خواهد کرد. این خودروها در تیپ‌های مختلف عرضه می‌شود و شاسی‌بلند‌هایی جذاب و شیک را در کنار سدان‌های جمع‌و‌جور برای رانندگی در خیابان‌های پرترافیک می‌توان از خودروهای الکتریکی نام برد که دایملر وعده حضور آن‌ها را در بازار داده است.

ناگفته نماند که بیشتر این خودروها با برند جدید مرسدس EQ عرضه خواهند شد و اولین مدل از این خودروها یک شاسی‌بلند کامپکت با نام مرسدس EQ-C خواهد بود که سال ۲۰۱۹ راهی بازار می‌شود. از قرار معلوم یک هاچ‌بک کامپکت الکتریکی نیز با نام مرسدس‌بنز EQ A قرار است در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شود.

دایملر برنامه دارد تا مرسدس‌بنز EQ B را با هفت صندلی در سال ۲۰۲۲ راهی بازار کند. از طرف دیگر گفته می‌شود که دایملر تا پایان سال ۲۰۲۰ پلتفرم BEV را که اکنون با نام رمز EVA2 در حال توسعه است معرفی کند، این پلتفرم کاملاً ماژولار طراحی شده و ظرفیت‌های مختلف باتری را با پیشرانه‌های متفاوت می‌توان در خودروهای این پلتفرم تعبیه کرد.

آئودی

طرفداران خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۱۹ چشم انتظار خودروی شاسی‌بلند e-tron هستند، این خودرو به لحاظ ابعاد در قد و قواره آئودی Q5 طراحی شده است و با یک باتری ۹۵ کیلو وات‌ساعتی را در مدل‌های مختلف e-Tron سروکار داریم که حدود ۴۰۰ کیلومتر دوام می‌آورد.

نسخه‌هایی بهینه‌شده از معماری MLB را می‌توان در تمامی مدل‌های آئودی e-tron پیدا کرد و آئودی مدعی است مهندسین این شرکت با مهندسین پورشه همپیمان شده‌اند تا پلتفرم جدیدی با نام PPE را برای خودروهای الکتریکی آینده طراحی کنند.

این پلتفرم در سال ۲۰۲۰ آماده می‌شود و جایگزین پلتفرمی خواهد شد که این روزها در خودروهای e-tron آئودی و J1 پورشه شاهد آن هستیم.

پورشه

این‌گونه که پیداست پورشه Mission E قرار است در سال ۲۰۱۹ راهی بازار شود و مدل کراس‌ تورسیمو این خودرو نیز احتمالاً سال ۲۰۲۰ روی بازار را خواهد دید. این دو مدل خودرو از پلتفرم J1 پورشه استفاده خواهند کرد و پیشرانه‌ الکتریکی را در این خودروها شاهد هستیم که ماحصل همکاری پورشه و هیتاچی است.

مدیران ارشد پورشه بر این باور هستند که این خودروهای الکتریکی به سبک و سیاق طراحی خودروهای پورشه وفادار خواهند ماند و این خودروها برای رانندگانی ساخته شده‌اند که به دنبال خرید یک خودروی الکتریکی و اسپورت تمام‌عیار می‌گردند.

به همین منظور پورشه Mission R شتاب بسیار سریعی دارد و به پیشرانه دوگانه و سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ مجهز است.

ولوو

شاید برای شما جالب باشد بدانید برند معتبر ولوو در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت جیلی از فورد خریداری شده است و این روزها ولوو تلاش زیادی برای حضور در بازار خودروهای الکتریکی دارد، این‌گونه که پیداست ولوو سخت در حال کار بر روی پروژه خودروی Polestar 2 است، این خودروی الکتریکی شباهت‌های زیادی به خودروی مفهومی ولوو 40.2 دارد و تجهیزات داخلی این خودرو به راحتی خودروهای الکتریکی تسلا را کنار می‌زند.

ولوو Polestar 2 به لحاظ قدرت و شتاب نیز دست کمی از رقبا نخواهد داشت و در عرض ۶.۰ ثانیه به سرعت یک‌صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌‌کند. ولوو برای حضور در بازار خودروهای الکتریکی تنها Polestar 2 را در آستین ندارد و در سال ۲۰۲۲ قرار است شاهد عرضه Polestar 3 نیز که یک شاسی‌بلند الکتریکی است باشیم.

در خودروی Polestar 3 با یک شاسی‌بلند بزرگ و جادار سروکار داریم که شباهت‌های زیادی به آئودی Q7 دارد.

فولکس‌واگن

این برند خوشنام آلمانی برنامه‌های زیادی برای حضور بیشتر در بازار خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ دارد و گفته می‌شود که بیشتر از ۱۰ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی که بر اساس پلتفرم MEB ساخته شده‌اند راهی بازار خواهد کرد.

این خودروها بسیار خوش‌قیمت خواهند بود و مدیر واحد خودروهای الکتریکی فولکس‌واگن تأکید کرده است آن‌ها برنامه دارند تا خودروهای الکتریکی را برای میلیون‌ها نفر بسازند نه اینکه سازنده خودرو برای میلیونرها باشند.

در مجموع می‌توان گفت بازار تولید خودروهای الکتریکی در آینده حلاوت بیشتری خواهد داشت و با پررنگ‌تر شدن نام سلاطین خودروسازی بدون شک در آینده شاهد کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودروهای الکتریکی خواهیم بود.

پیشنهاد می‌کنیم ما و سایر کاربران را از اطلاعات خود در زمینه خودروهای الکتریکی در قسمت نظرات باخبر سازید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید