رشد ۵۰۰ درصدی کشف تریاک در گمرک

    کد خبر :310860

گمرک‌های سراسر کشور پارسال در ۳۶۰ مورد بازرسی، ۱۵۳ تن انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی و پیش‌ساز شناسایی کردند که تریاک و شیره آن به ترتیب با ۴۹۶ و ۵۱۱ درصد در صدر کشف‌ها قرار داشت.

بر اساس اعلام گمرک ایران، کشف انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی، روانگردان و پیش‌سازهای مواد مخدر در سال ۱۳۹۶ در مقایسه با سال پیش از آن ۴۵۶ درصد رشد کرد.

به گزارش اقتصاد انلاین، پس از شیره تریاک با رشد ۵۱۱ درصد و تریاک با ۴۹۶ درصد، کشفیات اسید انیدرید استیک (اصلی‌ترین ماده پیش ساز برای تبدیل تریاک به هرویین) با ۴۲۴ درصد رشد در رده بعدی قرار گرفت.

در مقایسه با سال ۱۳۹۵ کشف هیدروکلریک و سولفوریک (برای تولید شیشه) ۳۴۲ درصد، انواع قرص‌های مخدر ۳۰۰ درصد، شیشه ۱۳۴ درصد و بذر مادر شاهدانه ۱۸ درصد رشد کرد.

پارسال کشف هرویین ۷۱ درصد کم شد. همچنین ۳۳ هزار و ۶۸۰ لیتر استیل کلراید و ۲۴ هزار و ۱۰۴ لیتر اتیل متیل کتون کشف شد که در سال ۱۳۹۵ کشف این مواد صفر بود.

براساس آمارهای گمرک، پارسال در مجموع ۲۴ هزار و ۱۰۴ لیتر متیل اتیل کتون، ۳۳ هزار و ۶۸۰ لیتر استیل کلراید، ۲۹ هزار و ۱۹۴ لیتر اسید هیدروکلریک، ۴۵ هزار و ۶۶۹ لیتر اسید انیدرید استیک، ۶۵۰ کیلوگرم تریاک، ۵۰ کیلوگرم شیره تریاک، ۱۵۷ هزار و ۴۰۴ گرم هرویین و ۷۵ هزار و ۱۴۹ گرم شیشه کشف شد.
گمرک شهید رجایی در صدر کشفیات

بیشترین موارد کشف مربوط به امانات پستی با ۲۳۸ مورد و کمترین آنها مربوط به گمرک های لطف‌آباد، سرخس، آستارا، انزلی، جلفا، اصفهان، البرز، باشماق و اراک بود که هر کدام یک مورد کشف را به نام خود ثبت کرد.

گمرک دوغارون با ۶۵ مورد، گمرک شهید رجایی بازرگان، ماهیرود و نوردوز با هشت مورد، مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته با همکاری گمرک غرب تهران پنج مورد و گمرک شیراز و رازی با چهار مورد کشف در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

۱۹ گمرک شهید رجایی، جلفا، مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته و گمرک غرب تهران، رازی، فرودگاه امام، باشماق و دوغارون به ترتیب بیشترین کشف را داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید