آمادگی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی برای همکاری علمی با نروژ

    کد خبر :310817

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در دیدار با سفیر نروژ آمادگی این پژوهشگاه را برای همکاری با مراکز علمی و پژوهشی نروژ در حوزه علوم دریایی و اقیانوس شناسی اعلام کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت علوم، لارس نوردروم سفیر نروژ با بهروز ابطحی و حمید علیزاده لاهیجانی رئیس و معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه ملی اقیانوس­ شناسی و علوم جوی دیدار و گفتگو کرد.

دراین ملاقات ابطحی ضمن معرفی پژوهشگاه و بخش های آن و همچنین کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایران، تعدادی از فعالیت‌های علمی پژوهشی پژوهشگاه تشریح و آمادگی پژوهشگاه را برای همکاری با مراکز علمی و پژوهشی نروژ در حوزه علوم دریایی و اقیانوس شناسی اعلام کرد.

لارس نوردروم نیز با اشاره به شاخص بودن این کشور درمطالعات اقیانوسی و فناوری‌های دریایی، مطالبی را در خصوص اهمیت منابع و محیط زیست دریایی و قرارگیری آن در اولویت های سیاست نروژ تشریح کرد.

در این دیدار، موضوعاتی از قبیل آلودگی های محیط های دریایی از جمله آلودگی های پلاستیکی در دریاها، پرورش ماهی در قفس، فناوری های استحصال انرژی از دریا و آبشیرین کن ها، نحوه همکاری در زمینه تحقیقات و آموزش علوم و فنون دریایی و غیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این دیدار از رئیس پژوهشگاه برای حضور در همایش «آب های سالم مردم سالم» که با حمایت کشور نروژ در سازمان خوار و بار جهانی (فائو) در تاریخ ۵ جولای ۲۰۱۸ میلادی برگزار می شود توسط سفیر دعوت به عمل آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید