افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در پایتخت

    کد خبر :310779

مدیر واحد مدل سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وزش باد در پایتخت طی امروز و فردا (5 و 6 تیرماه) سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق می‌شود.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از افزایش میزان ناپایداری جوی در بعد ازظهر امروز (۵ تیر) است، اظهار کرد: در برخی ساعات وزش باد با بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی انتظار می‌رود.

به گفته وی بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات طی امروز (۵تیر) افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

مدیر واحد مدل سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه این وضعیت جوی طی فردا (۶ تیر) کمابیش ادامه دارد، تصریح کرد: برای برخی ساعات به ویژه بعد ازظهر وزش باد از سمت نواحی جنوب‌شرقی پیش‌بینی می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود وزش باد طی برخی ساعات فردا (۶ تیر) بر غلظت ذرات معلق به طور موقت بیفزاید، گفت: دمای هوای تهران تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۹۶ در شرایط سالم قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۷۹ همچنان در شرایط سالم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید