پاریس به تعهدات برجامی خود ادامه می دهد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ ۹:۴۰
    کد خبر :310682

نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد، برجام را محصول چند جانبه گرایی دانست و گفت: فرانسه مادامی که ایران به این توافق پایبند باشد به تعهدات خود ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا، فرانسوا دلاتره در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به موضوع امنیت در خاورمیانه و شمال آفریقا اختصاص داشت، افزود: قراردادن چارچوب قطعنامه- درگیری بین المللی در مواجهه با بحران های خاورمیانه بسیار مهم است.
وی ادامه داد: از یک سو، رویکرد ارتقای چند جانبه گرایی و نقش سازمان ملل و از سوی دیگر احترام به قوانین بین المللی دو رویکردی است که پیش روی ما قرار دارد.
نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: در این رابطه نقش شورای امنیت اساسی است. ما این را با تصویب قطعنامه 2231 نشان دادیم که تاییدی بر برنامه جامع اقدام مشترک جهانی (برجام) بود.
دلاتره تاکید کرد: برجام محصول عزم، عملگرایی و واقع بینی جامعه بین المللی است و فرانسه همچنان به اجرای تعهدات خود ادامه خواهد داد تا زمانی که ایران به تعهدات خود پایبند باشد.
وی تصریح کرد: در عین حال می خواهیم تا به نگرانی های ما درباره موشک های بالستیک و فعالیت های منطقه ای ایران پاسخ داده شود که برای امنیت منطقه ضروری است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در 18 اردیبهشت به صورت یکجانبه از توافق بین المللی هسته ای ایران موسوم به برجام خارج شد اما سایر طرف ها اعم از روسیه، چین، اروپا و ایران اعلام کردند به این توافق وفادار خواهند ماند.
جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است شرط ماندن در این توافق، بهره مندی از منافع اقتصادی است که با بازگشت تحریم های ثانویه آمریکا به خطر افتاده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید