کاهش قابل توجه قیمت دلار نسبت به دیروز/ سکه ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد

    کد خبر :310543

با اعلام تصمیم تازه دولت مبنی بر رسمیت یافتن بازار ثانویه ارز و آزاد شدن معامله توافقی ،روند فروش‌ در بازار غیررسمی رونق گرفته وقیمت در حال کاهش است.

به گزارش مهر، بازار غیررسمی، از آغاز معاملات صبح تاکنون نرخ بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان بر روی هر دلار کاهش یافته است.

در جلسه ای که دیروز( یکشنبه) با حضور تیم اقتصادی دولت با رئیس جمهور برگزار شده است، حسن روحانی بالاخره خرید و فروش توافقی میان صادر کنندگان و واردکنندگان را در صرافی ها پذیرفت.

رئیس کل بانک مرکزی نیز در حاشیه جلسه کمیسیون حمایت از تولید ملی در مجلس، خبر مهر را تایید کرد و گفت که دولت در حال تعیین تکلیف بازار ثانویه ارز است.

انتشار این خبرها بازخورد مثبتی در بازار داشته و نرخ بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان بر روی هر دلار از آغاز معاملات صبح امروز در بازار غیررسمی کاهش داشته است.

در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد که ناشی از تبعات مثبت تصمیم تازه دولت در مورد بازار ارز است.

بعد از تصمیم ارزی دیشب دولت مبنی بر انجام معاملات ارزی میان واردکنندگان و صادرکنندگان با نرخ توافقی، بازار آزاد سکه تهران به این موضوع واکنش نشان داد.

بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۲ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان، طرح قدیم ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۴۷۳ هزار تومان، ربع سکه ۷۸۷ هزار تومان و سکه یک گرمی ۴۲۴ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۶۷ دلار و ۵۴ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۵۷ هزار و ۶۹۰ تومان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید