خطر در کمین رود دره های ساماندهی شده تهران

    کد خبر :310483

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: در صورت وقوع سیلاب ممکن است در مسیر رود دره ها فاجعه ای رخ دهد که لازم است ساماندهی رود دره ها مورد بازنگری قرار گیرد.

محمدعلی کرونی در گفتگو با مهر، با اشاره به بازدیدی که اخیراً این کمیسیون از سازمان زمین شناسی داشته است، افزود: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، ساماندهی رود دره ها بود که کف رود دره ها پس از ساماندهی بتن و آسفالت شده و عملاً مانع نفوذ آب شده است.

وی گفت: بر اساس گزارشی که این سازمان تهیه کرده بود، در صورت وقوع سیلاب در این مسیرها دچار مشکل خواهیم شد و وضعیت در زمان وقوع سیلاب در این رود دره ها مانند رود دره نحج البلاغه و ولنجک بحرانی است و فاجعه ای رخ خواهد داد.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین در ادامه به ساخت و سازهایی که بر روی نقاط پرخطر انجام شده اشاره کرد و افزود: به طور مثال سعادت آباد تهران در صورت زمین لغزش دچار خسارات زیادی می شود و در زلزله چند سال گذشته بلده نیز دو برج در این منطقه تخریب شد.

کرونی ادامه داد: شورا و سازمان زمین شناسی موضوعات مشترک بسیاری دارند و مدیریت شهری باید در تصمیماتی که می گیرد، از مطالعات این سازمان استفاده کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید