توقیف غیرقانونی دارایی‌های بانک مرکزی در لاهه رسیدگی می‌شود

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۴۳
    کد خبر :310406

سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: بر اساس شکایت ایران به دادگاه بین‌المللی لاهه به خاطر توقیف غیرقانونی دارایی های بانک مرکزی توسط آمریکا جلسه ای در ۸ یا ۱۲ اکتبر تشکیل می‌شود.

به گزارش مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود که صبح امروز برگزار شد ضمن گرامیداشت مقام شهدای هفتم تیر و به خصوص شهید بهشتی پیرامون مقاومت مردم یمن در موضوع الحدیده اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در خصوص یمن ثابت بوده و هست و ما تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان را محکوم کرده و می‌کنیم و می‌دانیم که شرایط اسفباری در آن کشور وجود دارد و خواهان ورود جدی سازمان های بین‌المللی و کشورهای دیگر در این مساله هستیم.

وی گفت: ایران سعی می‌کند صدای مظلومیت قربانیان مظلوم یمن از جنایات عربستان به گوش مردم جهان برسد و کمک‌های انسان‌دوستانه هرچه زودتر به مردم این کشور برسد.

قاسمی پیرامون افزود: بر اساس شکایت ایران به دادگاه بین‌المللی لاهه به خاطر توقیف غیرقانونی دارایی های بانک مرکزی توسط آمریکا جلسه ای در ۸ یا ۱۲ اکتبر تشکیل می شود و باید دید سرانجام شکایت ما برای احقاق حقوق خود چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص جنگ تجاری میان آمریکا و اروپا تصریح کرد: کشورها و مناطق مختلف جهان در قالب اتحادیه‌ها و سازمان‌ها هریک منافع خود را دنبال و سیاست خود را با دیگر بازیگران بر اساس منافع خود تنظیم می‌کنند. آمریکا هم پیچیدگی‌های رفتاری خود را با سازمان ها و اتحادیه های مختلف دارد و از جمله با اتحادیه اروپا ولی نمی‌توان این مسائل را با یکدیگر قاطی کرد. در حال حاضر نمی توانم به صراحت بگویم که این مساله چه آثاری می‌تواند در روابط اروپا با دیگر کشورهای جهان داشته باشد.

وی با اشاره به بسته پیشنهادی اروپا به ایران گفت: پس از خروج آمریکا از برجام ما با توجه با علاقه طرف‌های دیگر برجام شامل ۱+۴، با اروپا، روسیه و چین وارد مذاکره شدیم. در اینجا ما نباید دچار این خطا شویم که صرفا از ۳ کشور اروپایی نام ببریم و روسیه و چین را در نظر نگیریم.

قاسمی افزود: فکر می‌کنم اگر بسته ای قرار است بعنوان پیشنهاد به ایران ارائه شود باید مورد توافق هر ۵ کشور باشد و لذا باید همه آن کشورها را در قبال برجام مسول دانست و آنها را به صورت یک مجموعه دید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید