داستان‌های بابامحی‌الدین به فارسی ترجمه شد

  • آرشیو
  • دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۲۳
    کد خبر :310342

مجموعه‌ای از داستان‌ها و حکمت‌های حکیم بابامحی‌الدین به فارسی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش مهر، کتاب «بیا به باغ پنهان» شامل مجموعه‌ای از داستان‌های و حکایت‌های برجای مانده از حکیم بابامحی‌الدین از سوی نشر اطلاع منتشر شد.

این کتاب سالها پیش توسط یکی از دوستان مترجم این کتاب، در سفری که به آمریکا داشته است گردآوری شده است.

از زندگی بابا محیی الدین اطلاعات چندانی در دست نیست. وی برای اولین بار در سال ۱۹۱۴ در سریلانکا دیده شده است و به سرزمین های مختلفی در خاورمیانه و هند سفر کرده است.

بابا محیی الدین تمام عمر خود را صرف مشاهدۀ اسرار شگفت آفریده های خداوند کرده و آنها را در طی هفتاد سال عمر خود برای مردم جهان بیان داشته است.

او در پاسخ به دعوت برخی از مخاطبانش در سال ۱۹۷۱ به کشور ایالات متحده سفر است. در طی اقامتش در این کشور بارها در رادیو و تلویزیون و مجامع دانشگاهی در کانادا و ایالات متحده حضور یافته و سخنرانی کرده است.

بابا محی‌الدین نویسندۀ بیش از بیست جلد کتاب است و هم چنین شخصیت او موضوع تعداد قابل توجهی مقاله در روزنامه ها و مجلات دنیا مانند تایم ، سایکولوژی تودی و هاروارد دیوینیتی بولیتن شده است.

بیا به باغ پنهان دومین مجموعه از داستانهای اوست که از رادیوی ملی آمریکا پخش گردیده است. این کتاب آخرین کتابی است که پیش از وفات او در سال ۱۹۸۶ انتشار یافته است. این مجموعه داستان را کسانی که بابا محیی الدین را در کلمبو پایتخت سری لانکا دید و سخنان او را شنیده‌اند، جمع آوری کرده اند. وی هر روز در فاصلۀ زمانی جولای تا اکتبر در آغاز سپیده دم بابا محیی الدین داستان جدیدی بیان کرده است. کار چاپ و نشر آن توسط خانوادۀ بابا محیی الدین در فیلادلفیا انجام گرفته است و صدها نفر وقت، انرژی و استعداد خود را به رایگان صرف این کار کرده اند.

نشر اطللع این اثر را با ترجمه الیاس کرمی منتشر کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید