پیمان دوبلین باید اجرایی شود

    کد خبر :310227

نخست وزیر تازه کار ایتالیا در راستای حل بحران مهاجرت و کاهش ورود غیرقانونی پناهجویان به کشورهای اروپایی خواستار اجرایی شدن پیمان دوبلین شد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه دی ولت، «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا که در نشست بروکسل شرکت کرده بود در سخنانی بکارگیری برخی موارد را از ملزومات حل بحران مهاجرت قلمداد کرد.

وی با اشاره به پیمان دوبلین تاکید کرد که اجرایی شدن این پیمان می تواند سبب تسریع در حل بحران مهاجرت شده و شمار مهاجران به کشورهای اروپایی کاهش چشمگیری داشته باشد.

نخست وزیر ایتالیا در ادامه افزود: بر اساس مفاد پیمان دوبلین پناهجویان اقتصادی که مدرک مستدلی در دست ندارند در محاکم اتحادیه اروپا محاکمه شده و در صورت لزوم به کشورهای مبداء باز گردانده شوند.

گفتنی است پیمان نامه یا معاهده دوبلین قراردادی است که در ۱۵ ماه ژوئن سال۱۹۹۷ بین ۱۲ عضو جامعه مشترک المنافع در آن زمان در اروپا در شهر دوبلین پایتخت ایرلند به تصویب رسید و از سپتامبر سال ۱۹۹۷ به اجرا درآمد.

پس از چندی قرارداد دیگری در تاریخ ۱۸ فوریه سال ۲۰۰۲ به امضای اعضای اتحادیه اروپا رسید که از اول مارس ۲۰۰۳ میلادی به اجرا گذاشته شد. قرارداد دوبلین ۲ جایگزین قرارداد گذشته شد که این قرارداد از اول ژانویه سال ۲۰۱۴ اجرایی شده و به نام قرارداد دوبلین ۳ شناخته می شود.

بر اساس قانون دوبلین پناهجویان باید در نخستین کشور امنی که رسیدند اعلام پناهندگی کرده و حق انتخابی جهت کشور را ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید