کریس رونالدو یا با ضربه ایستگاهی گل می‌زند یا پنالتی

  • ورزشی
  • دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۲۲
    کد خبر :310154

سسک فابرگاس در آخرین نظرهایش درباره جام جهانی از مسی و رونالدو گفته است.

سسک فابرگاس بی‌تردید یکی از بازیکنانی است که با حضورش درجمع ماتادورها در تغییر تاریخ فوتبال اسپانیا نقش سرنوشت سازی را ایفا کرد. او یکی از بازیکنانی بود که پشت یکی از پنالتی‌های سرنوشت ساز لاروخا مقابل ایتالیا در یورو ۲۰۰۸ قرار گرفت؛ آن هم در دیداری که منجر به صعود اسپانیا به نیمه نهایی یورو شد. اما حالا و ۱۰ سال بعد از آن روزها، سسک در تیم ملی جایی ندارد. جولن لوپتگی سرمربی سابق اسپانیا او را به اردوی تیمش فرا نخواند و حالا سسک در گفتگو با مارکا به مرور شرایطش و البته اوضاع جام جهانی پرداخته است.

تغییر سرمربی تیم ملی اسپانیا: وقتی لوپتگی مرا به تیم ملی دعوت نکرد و پس از تمدید قرارداد او با فدراسیون فوتبال، با فوتبال ملی خداحافظی کردم. با اتفاقاتی که رخ داد، درهای تیم ملی به روی بازیکنانی که لوپتگی به آنها باور نداشت، باز می شود. امیدوارم که حالا همه ما این فرصت را داشته باشیم که به تیم ملی بازگردیم.

*پنالتی زنی مقابل ایتالیا و صعود به نیمه نهایی یورو: آن بازی یک بلوک بزرگ روانی را از پیش روی ما برداشت وآن موقع با خودمان فکر کردیم که حالا نوبت ماست و از آن به بعد ۸ سال فوق العاده را سپری کردیم.

*صحبت با لئو مسی: با مسی صحبت نکرده‌ام اما می‌دانم که در شرایط سختی است. کیفیتی که مسی در تیم باشگاهی‌اش به نمایش می‌گذارد، آنی نیست که در تیم ملی کشورش به اجرا می گذارد؛ چون در تیم ملی به او توپ نمی رسد و مسی برای توپ گیری باید کلی عقب بیاید. کاملاً مشخص است که او در تیم ملی به کمک نیاز دارد.

فابرگاس همچنین در یادداشتی که برای بی بی سی نوشت، از دیدگاه دیگری به رقابتهای جام جهانی نگریسته و نظرات جالب توجهی را مطرح کرده. اینطور به نظر می‌رسد که سسک ارزش زیادی برای گلهایی که کریس به ثمر می رساند قائل نیست:

*عملکرد کریس و پرتغال در جام جهانی: او در تیم ملی پرتغال نقش کاملاً متفاوتی را دارد. معمولاً او جلوی زمین می‌ایستد و زیاد نمی‌بینید که در طول زمین بدود. کریس یکی از نام‌های بزرگ حاضر در روسیه است که شروع خوبی در جام جهانی، از نظر گلزنی داشته و تا به اینجای رقابت‌ها ۴ گل زده. بله، اوخوب بازی می‌کند ولی اگر نگاه کنید که او چه کرده، می بینید که یکبار از روی نقطه پنالتی گل زده، یک بار از روی ضربه ایستگاهی، یک گل از روی کرنر و یک گل هم از روی ضربه‌ای که دخئا می‌بایست آن را مهار می‌کرد. البته باید برای کریس ارزش قائل بود ولی گلهای او یا از روی ضربات ایستگاهی به ثمر می‌رسند؛ یا ضربات پنالتی و یا اشتباهات شخصی بازیکنان حریف و نمی‌توان گفت که او و پرتغال یکی از تیم‌های بزرگ جام جهانی هستند ویا اینکه با فوتبال تیکی تاکا گلهای فوق العاده‌ای می‌زنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید