فضاپیمای ۱۰۰ کیلویی به فضا پرتاب شد

    کد خبر :310010

فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی یک فضاپیمای ۱۰۰ کیلوگرمی را به آسمان فرستادند تا ۴ فناوری مختلف از جمله روش هایی برای از بین بردن زباله های فضایی را آزمایش کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپیس، فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی یک فضا پیمای ۱۰۰ کیلوگرمی به نامDerbis Remove را به نخستین ماموریت خود فرستادند. آنها برای ارسال فضاپیما از بازوی رباتیک ۱۷.۶ متریCanadarm استفاده کردند.

شرکتNanoRacks در هیوستن آمریکا هماهنگی های لازم برای ارسال فضاپیمای Remove Derbis را انجام داد. به گفته این شرکت، Remove Derbis سنگین ترین باری است که تاکنون به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شده است. این هواپیما در ماه های آتی چهار فناوری مختلف را برای از بین بردن زباله های فضایی آزمایش می کند.این ماموریت با بودجه ۵.۲ میلیون یورویی اتحادیه اروپا انجام می شود.

واحدهای زمینی دانشگاه سوری در انگلیس در دوماه آتی تمام سیستم های زیرمجموعه ماهواره را روشن و فعالیت آن را رصد می کنند.

آزمایش های این فضاپیما از ماه سپتامبر آغاز می شود. هرمرحله از آزمایش نیز ۳تا۴ هفته طول می کشد. دلیل طولانی شدن مدت آزمایش تصویربرداری با کیفیت بالا از فرایند هرکدام است.

جالب آنکه شرکت ایرباس سه مورد از چهار آزمایش موجود در این فضاپیما را ساخته است. آزمایش جمع آوری زباله با تور در ماه اکتبر انجام می شود که شرکت ایرباس آن را در آلمان آماده کرده است.در این آزمایش نخست فضاپیمای اصلی Remove Derbis یک ماهواره کیوب ست کوچک را به آسمان می فرستد و اجازه می دهد ۵تا۷ کیلومتر فاصله بگیرد. سپس توری از فضاپیما خارج شده و سعی می کند ماهواره را به دام اندازد.

در ماه دسامبر Remove Derbis یک فناوری جهت یابی بصری را آزمایش می کند که این مورد نیز توسط ایرباس ساخته شده است. این فناوری با استفاده از چند دوربین دو بعدی و فناوری LIDARسه بعدی یک ماهواره کیوب ست را پس از جدایی از فضاپیمای اصلی، ردیابی می کند.

در فوریه ۲۰۱۹ میلادی آخرین آزمایش ایرباس انجام می شود و فضاپیما یک سیستم موشکی به اندازه یک قلم را پرتاب می کند. این سیستم برای از بین بردن زباله های فضایی به کار برده می شود.

در نهایت در مارس ۲۰۱۹ میلادی این فضاپیما یک بادبان را به کار می گیرد که فرایند خارج شدن ماهواره از مدار را سرعت می بخشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید