سرمایه گذاری نیمی از شرکت‌های اروپایی در انگلیس، پس از برگزیت متوقف شد

    کد خبر :309971

نتایج نظرسنجی از هشتصد تن از مدیران شرکت‌های اتحادیه اروپا حاکی از توقف سرمایه گذاری نیمی از شرکت‌های بزرگ این اتحادیه در انگلیس پس از برگزیت است.

به گزارش رویترز، نظرسنجی انجام شده از سوی شرکت ‘بیکر و مک کنیز’ همچنین نشان می‌دهد، سه چهارم روسای شرکت‌ها از بروکسل خواستند تا به منظور حصول روابط تجاری بهتر با انگلیس پس از ترک اتحادیه اروپا در اوایل ۲۰۱۹، امتیازاتی به این کشور بدهد.
‘اناهیتا تامز’، از شرکای تجاری شرکت بیکر و مک کینز گفت: بسیار واضح است که به ویژه شرکت‌های آلمانی فکر می‌کنند برگزیت برای شرکت‌ها بد است.
گروه صنعتی ‘بی دی آی’ آلمان هفته پیش هشدار داده بود که انگلیس به سمت یک برگزیت نابسامانی پیش می‌رود که می‌تواند پیامد‌های فاجعه باری به دنبال داشته باشد.
نود و شش درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس را به خاطر خروج از اتحادیه اروپا تنبیه خواهند کرد و یا ادامه روابط تجاری با این کشور در چارچوب حرفه‌ای مهم‌تر است، گفتند، روابط تجاری مهم‌تر از درس دادن به لندن به خاطر برگزیت است.
دو سوم پرسش شوندگان نیز گفتند که خواستار معامله تجارت آزاد و ۴۵ درصد نیز طرفدار اتحادیه گمرکی هستند.
این یافته‌ها حاصل نظرسنجی از مدیران شرکت‌های آلمانی، سوئدی، ایرلندی، اسپانیایی و هلندی است سالانه دستکم ۲۵۰ میلیون پوند (۳۳۰ میلیون دلار) فروش دارند.
انگلیسی‌ها در همه پرسی ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید