انکار مشکلات و تصمیم‌گیری‌ پشت درهای بسته درد اقتصاد را دوا نمی‌کند

    کد خبر :309931

رئیس مجمع واردات گفت: انکار مشکلات و روی آوردن دولت به تصمیم گیری های پشت درهای بسته و عدم استفاده از پتانسیل مردمی، نتیجه ای جز فرصت سوزی و کاهش زاویه دید سیاستگذاران و در نهایت آزمودن تجربه های قبلی، به دنبال نخواهد داشت .

علیرضا مناقبی، رئیس مجمع واردات در گفتگو با تسنیم، ضمن اشاره به وضعیت آزاردهنده مولفه های اقتصادی اظهار داشت: مردم و فعالان اقتصادی، در این روزها شاهد آن هستند که فشارها بر اقتصاد کشور افزایش پیدا کرده و واقعیت این است که به دنبال یک سری فعل و انفعال ها، ناامیدی و احساس ناامنی ذهنی به مردم تزریق شده است.

وی ادامه داد: وقت آن فرا رسیده که مسئولین و دولتمردان، دست از انکار مشکلات اقتصادی کشور بردارند و ناگفتنی هایی که اقتصاد را تحت فشار قرار داده، برای مردم شفاف سازی کنند.

به گفته مناقبی، تنها راه حل ممکن برای مهار و کنترل تهدیدهایی که از سوی دولت های متخاصم به سمت اقتصاد کشورمان هدفگیری شده، این است که دولت از توان و پتانسیل مردم، کمک بگیرد و این مهم، جز با درمیان گذاشتن واقعیت ها با مردم، محقق نخواهد شد.

مناقبی اضافه کرد: افت و خیزهای اقتصادی، برآیند مجموعه ای از کنش ها و واکنش هایی است که در حوزه های مختلف اعم از اقتصادی و سیاسی اتفاق می افتد و مسئولین باید پیش از آنکه دیر شود، واقعیت ها را به مردم بگویند و برای حل مشکلات، از مردم استمداد کنند.

رئیس مجمع واردات افزود: مردم شیوع امضاهای طلایی، فسادهای اداری، فسادهای اقتصادی، ناتوانی برخی مدیران در کنترل شرایط، دلبستگی برخی مقامات به کرسی های مدیریت، خارج شدن اقتصاد از ریل اصلی و ده ها معضل دیگر که اقتصاد کشور را به گروگان گرفته، به خوبی درک می کنند و توقع دارند که دولتمردان به صراحت در مورد مشکلات با طرح مسئله کنند.

وی تصریح کرد: نباید همه مشکلات را به گردن تحریم ها انداخت. باید واقع نگر باشیم و برای رفع مشکلات و معضلات ساختاری نظام اقتصادی کشورمان با شجاعت و البته دلسوزی، وارد عمل شویم و تا زمانی که دولت، مردم و تشکل های اقتصادی را غیرخودی بشناسد، آن عزم ملی مورد نیاز که بتواند شرایط را مهار کند، شکل نخواهد گرفت.

به گفته مناقبی، شیوع معضلات اقتصادی، موجب کاهش اقتدار کشور و ایجاد بحران های متوالی در حوزه اجتماعی و حتی سیاسی می شود و شرایط تحریم، ممکن است این مشکلات را تشدید کند. بنابراین دولتمردان باید هرچه سریعتر برای بهبود شرایط اقتصادی، چاره اندیشی کنند.

وی ادامه داد: نقدینگی سرگردانی که در طول این چند سال به جامعه تزریق شده، بلای جان اقتصاد شده و هرگونه تصمیم گیری را می تواند با اخلال مواجه کند و بهمین دلیل باید یک عزم ملی میان دولت، مجلس و مردم برای مهار پیامدهای موج های سهمگین نقدینگی ایجاد شود.

به گفته مناقبی، همه باید تلاش کنند اقتصاد به ریل اصلی خود باز گردد و تحقق این مهم، تصمیم بسیار دشواری است، چرا که دولت باید عطش خود به تصدی گری در امور مختلف را شدیدا کاهش داده و به مردم و به تشکلهای اقتصادی بخش خصوصی اعتماد کند و اجازه دهد که مردم راه نجات خود را از میان گردنه ها، بپیمایند.

وی تاکید کرد: انکار مشکلات و روی آوردن دولت به تصمیم گیری های پشت درهای بسته و عدم استفاده از پتانسیل مردمی، نتیجه ای جز فرصت سوزی و کاهش زاویه دید سیاستگذاران و در نهایت آزمودن تجربه های قبلی، به دنبال نخواهد داشت .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید