آنچه در دیدار صدا و سیمایی‌ها با روحانی گذشت!

    کد خبر :309846

امسال که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است بیش از ۵ هزار نقطه کشور از پوشش سیگنال رسانی دیجیتال محروم است. دولت با اقدام جهادی وارد شود و امسال جشن پایان سیگنال رسانی در سراسر کشور را شاهده باشیم.

چهارشنبه گذشته ۲۸ خرداد ۹۷ جلسه مشترک مسولان صدا و سیما با رئیس جمهور و تنی چند از معاونان و مشاوران رئیس جمهور بود. این ملاقات سه ساعت به طول کشید.

جلسه در فضای صمیمی و همدلی بود. در بخش اول جلسه حدود ۱/۵ساعت رئیس و چندتن از معاونان سازمان از جمله من به عنوان معاون امور استان‌ها صحبت کردیم.

بخش دوم جلسه سخنان آقایان نهاوندیان (معاون اقتصادی)، واعظی (رئیس دفتر)، نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه)، آشنا (مشاور رئیس جمهور) و حجت الاسلام، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور بود. معاونان سازمان گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آینده و نیاز‌های حوزه کاری خود را مطرح کردند. نوبت که به من رسید گفتم: از ۱۵۰ شبکه رادیویی- تلویزیونی سازمان که به بیش از ۳۵ زبان فراملی برنامه تولید و پخش می‌کنند بالغ بر ۷۰ شبکه در استان‌هاست. ۳۱ شبکه استانی، ۳ شبکه محلی (آبادان، کیش، مهاباد)، ۶ رادیو شهری (بروجرد، دزفول، مراغه، رفسنجان، زابل، مریوان) و رادیو زیارت (رادیو ملی) است. در ادامه بر کارکرد‌های شبکه‌های مزبور پرداختم.

– افزایش همبستگی و اتحاد ملی، ارتقاء ضریب امنیتی کشور، بالا بردن تعلق و احساس وفاداری مردم و اقوام ایرانی به کشور و انقلاب. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که ۱۶ زبان و لهجه دارد با تنوع قومی، مذهبی و نژادی، افزون بر این ایران کشوری است که در همسایگی خود ۱۴ کشور با ۹ زبان و لهجه را دارد. مبادلات برنامه‌ای و تولید

برنامه‌های مشترک و صدور پیام معنوی انقلاب و توسعه و عمران ایران برای کشور‌های همسایه مهم است و این بیانگر نقش مهم شبکه‌های استانی است.

اگر بدنبال توسعه توریسیم و گردشگری، رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال هستیم همه و همه در شبکه‌های استانی معنی می‌دهد.

در ادامه صحبت هایم افزودم شبکه‌های استانی همراه با مردم و همگام با مسولان است. سفر‌های استانی دولت و رئیس جمهور را گسترده پوشش میدهد. مقامات و مسولان اجرایی در استان‌ها معمولا از همکاری و مشارکت صداوسیما برخوردارند و برای کار‌ها و فعالیت‌های خود همواره از صدا و سیمای مراکز قدردانی داشته‌اند؛ و در خاتمه از رئیس جمهور محترم سه درخواست کردم:

۱- دستور دهید ۱% بند چ. ماده ۳۷ قانون برنامه توسعه در استان‌ها که برای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و تبلیغات است به صداوسیمای مراکز اختصاص داده شود.

۲- امسال که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است بیش از ۵۰۰۰ نقطه کشور از پوشش سیگنال رسانی دیجیتال محروم است. دولت با اقدام جهادی وارد شود و امسال جشن پایان سیگنال رسانی در سراسر کشور را شاهده باشیم؛ و به عنوان رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در صداوسیما از جناب عالی (رئیس جمهور) درخواست دارم که دولت در مرکز و سراسر کشور برای انعکاس خدمات و دستاورد‌های نظام همکاری بایسته‌ای با صدا و سیما داشته باشد.

۳-موافقت نمائید که در سفر‌های استانی دولت «ردیف اعتباری ویژه‌ای برای صداوسیما مراکز استان‌ها» اختصاص داده شود تا از این محل بتوانیم سریال‌ها و مجموعه‌های فاخر نمایشی، استودیو‌های بزرگ HD، دفاتر خبری، رادیو شهری، که مقامات محلی و نمایندگان.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید