سفیر اتریش در ایران: حق ایران را در بهره‌گیری از مزایای اقتصادی برجام به رسمیت می‌شناسیم

  • سیاسی
  • یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۶:۱۵
    کد خبر :309830

سفیر اتریش در ایران گفت: حق ایران را در بهره‌گیری از مزایای اقتصادی برجام به رسمیت می‌شناسیم.

به گزارش ایسنا، اشتفان شولتس سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان نخستین استان در جنوب ایران است که به آن سفر می‌کنم، اظهار کرد: در طی 10 ماه اخیر که مأموریت بنده در ایران آغاز شده چند سفر به استان‌های شمالی این کشور داشته‌ام و هرمزگان را به‌عنوان اولین استان در جنوب ایران برای بازدید و سفر انتخاب کردم.

وی با بیان اینکه اتریش به اهمیت استان هرمزگان برای تأمین امنیت خلیج‌فارس واقف است، افزود: استان هرمزگان و شهر بندرعباس دروازه‌ای به سمت خلیج‌فارس محسوب می‌شوند.

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در این سفر گفت‌وگوهایی با رئیس و نمایندگان اتاق بازرگانی بندرعباس داشتم که زمینه‌های همکاری میان دو طرف به‌خوبی شناسایی شد.

شولتس با بیان اینکه در حال حاضر دو شرکت اتریشی در زمینه‌های شیرین سازی آب و امور بندری در هرمزگان فعالیت دارند، تصریح کرد: در هرمزگان می‌توانیم همکاری راهبردی در زمینه تولید محصولات ارگانیک کشاورزی و امنیت و مدیریت آب داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه اتریش خود را شریک نزدیکی برای توسعه همکاری با بخش خصوصی ایران می‌داند، بیان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته در اتریش 40 دریاچه این کشور به کیفیت آب شرب رسیدند و ما آمادگی داریم این گنجینه علم و دانش در زمینه آب را با هرمزگان به اشتراک بگذاریم.

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در زمینه کشاورزی نیز شباهت زیادی میان کشاورزی اتریش و استان هرمزگان می‌بینیم و آماده همکاری برای تولید محصولات ارگانیک کشاورزی در این استان هستیم.

شولتس با بیان اینکه دکتر روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در اولین سفر دور دوم ریاست جمهوری خود روز 13 تیرماه سال جاری به کشور اتریش سفر می‌کند، عنوان کرد: بازدید بنده از استان هرمزگان می‌تواند مقدمه خوبی برای مطرح کردن توسعه همکاری‌ها در این سفر باشد.

وی با تأکید بر اینکه اتریش حق ایران را در بهره‌گیری از مزایای اقتصادی برجام به رسمیت می‌شناسد، بیان داشت: ما اعتقادداریم که باید به ایران برای استفاده از مزیت‌های اقتصادی برجام تضمین داده شود و از عدم امنیتی که برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در این خصوص ایجادشده، متأسفیم.

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: راهبرد ما این است که شبکه‌ای از همکاری‌های مشخص ایجاد شود و روی مباحث آموزشی و مقدمه سازی برای آشنایی و همکاری شرکت‌ها متمرکز خواهیم شد تا تهدیدات حذف شود.

شولتس گفت: در سفر بعدی با یک هیئت اقتصادی از اتریش به هرمزگان سفر خواهیم کرد تا همکاری‌ها توسعه یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید