اميدوارم کار به جایی نرسد که بخواهیم از ابزارهای نظارتی استفاده کنیم

    کد خبر :309685

سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس و معادن مجلس درباره بازار نابسامان خودروهای وارداتی می گوید: قطعا تا زمانی که این مشکل حل نشده، ما بحث ساماندهی بازار خودرو و افزایش قیمت ها را پیگیری می‌کنیم. چون مردم هستند که مجبورند عدم مدیریت ما را تحمل می‌کنند. این درخواست مردم است و ما نیز آن را پیگیری خواهیم کرد.

باستانی در گفت و گو با انتخاب، درباره شرایط نابسامانی که در ماه های گذشته بر بازار خودروهای وارداتی پیش آمده و عملکرد وزیر صنعت در این خصوص گفت: البته عملکرد یک وزیر را نمی توان در یک فاصله زمانی کم بررسی کرد؛ اما شاید کسی یک نفر یک روز وزیر باشد و نوع نگاه و مسیرش مشخص کند که او چگونه وزیری است. فکر می کنم یکی از بزرگترین ضرباتی که به وزارت صنعت وارد شد، بحث انتزاع وزارت بازرگانی از صنعت و معدن بود. این مسئله وقتی مطرح شد، تمامی امور جاریه وزارت صنعت، مسکوت ماند. بر این اساس، در تغییرات سطوح مدیریتی در وزارت صنعت، مقداری تعلل اتفاق افتاد و این، بزرگترین ضرر را به این وزارتخانه وارد کرد.

اين عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بايد ببينيم پالایش مشکلات در درون وزارت خانه در حال انجام است يا خير؟ مثلا اگر سايت ثبت سفارش هک شده و تعدادی خودرو ثبت نام شده، پیدا کردن این عوامل کار سختی نیست و این قضیه خیلی راحت باید از سوی وزارتخانه اعلام شود. حال اینکه شخص وزیر در این باره اظهارنظر کند یا نکند، خیلی مهم نیست؛ آنچه مهمتر است و مردم انتظار دارند که مشکلات را رفع کنند.

او ادامه داد: قطعا تا زمانی که این مشکل حل نشده، ما بحث ساماندهی بازار خودرو و افزایش قیمت ها را پیگیری می‌کنیم. چون اين مردم هستند که محبورند عدم مدیریت ما را تحمل می‌کنند. این درخواست مردم است و ما نیز آن را پیگیری خواهیم کرد.

باستانی درباره احتمال استیضاح وزیر صنعت، تصریح کرد: این هفته جلسه ای درباره قیمت خودرو داریم که امیدواریم در قالب مذاکره و صحبت، همین مسئله که خواست مردم است تحقق یابد و کار به جایی نرسد که بخواهیم از ابزارهای نظارتی استفاده کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید