واکنش باهنر به تلاش اصولگرایان علیه روحانی: زیر آب زدن و آجر از زیر پا کشیدن درست نیست

  • سیاسی
  • یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۴:۱۳
    کد خبر :309676

محمدرضا باهنردرباره مطرح شدن بحث عدم کفایت رئیس جمهور از سوی اصولگرایان گفت: اگر قرار باشد یک قرارگاهی را تأسیس کنیم اقتصادی است و نه نظامی که سیاستش هم مشخص است که اقتصاد مقاومتی است و نیاز این قرار گاه هم مشخص است که همان وحدت مقام های کشور و نیروهای سیاسی و اقتصادی است که به ایران اسلامی چشم دوخته اند. معاون اول رئیس جمهور این قرارگاه را تاسیس کرده اند، زیر آب زدن و آجر از زیر پا کشیدن درست نیست.

به گزارش ایلنا، محمدرضا باهنر در نشست خود با اهالی رسانه با اشاره به برگزاری سیزدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین گفت: در طول این بیست و پنج سال که جامعه اسلامی مهندسین تاسیس شده است، تلاش داشتیم که قانون را رعایت کنیم، ما هر دو سال یک بار مجمع عمومی داریم که دبیرکل در آن گزارش‌های دوسالانه را ارائه می‌دهد و مرام‌نامه و اساس‌نامه را اصلاح می‌کنیم.

وی ادامه داد: در مجمع ما انتخاب شورای مرکزی را داریم و یک بیانیه را هم پیرامون مسائل روز و نهادهای حاکمیتی را منتشر می‌کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: معمولا مجمع عمومی را ما حوالی تیر ماه که نزدیک به شهادت شهید مظلوم بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران ایشان است، بگذار می‌کنیم.

وی با اشاره به قانون جدید احزاب گفت: احزاب باید خود را با این قانون طبیق دهند که ما امیدواریم احزاب با این قانون سر وسامان بگیرند و احزابی بمانند که فعال هستند.

باهنر خاطرنشان کرد: ما حدود سیصد حزب روی کاغذ داریم که کمتر فعال هستند که ان‌شاء‌الله با این قانون امید داریم احزابی بمانند که فعال هستند. با نگاه به این قانون جدید ما در تلاش هستیم که خود را تطبیق دهیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: این قوه کار وسیع و پر حجمی دارد و عموما این قوه درگیر است و مردم آثار آن را حس می‌کنند.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه در ورود به پرونده دانه درشت‌ها و مفسدان بزرگ الحمدالله تحرک بیشتری از خود نشان داده داست، اما خب تا مطلوب ادامه دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: اقدامات خوبی در قوه قضائیه صورت گرفته است به طور مثال معاون اول این قوه نشست‌های مناسبی را برگزار می‌کنند و پاسخگو هستند.

وی با اشاره به اظهارات شب گذشته رئیس قوه قضائیه گفت: شب گذشته رئیس قوه قضائیه نشست خوبی داشتند و امیدواریم که ایشان یک نشست هم با ارباب جراید داشته باشند.

باهنر درخصوص نامه جمعی از اصلاح‌طلبان گفت: ما شاهد یک جنگ تمام عیار با آمریکا هستیم این کشور کمک‌هایی به آل سعود می‌کند و کشتارهای سفاکنانه به راه انداخته است.

وی ادامه داد: این بار جنگ از وزارت دفاع به وزارت دارایی و اقتصادی منتقل شده است. هر دفعه که این اتفاقات تکرار می‌شود نشان داده می‌شود که حاکمان آمریکا هیچ نقطه اتکایی نگذاشته‌اند.

باهنر تاکید کرد: تغییری در رفتار آمریکای‌ها صورت نگرفته است، همیشه قلدرمابانه رفتار می‌کنند. این کشور از تعهدات خود یک جانبه خارج شده از قراردادهای محیط زیستی گرفته تا برجام؛ چند روز پیش هم شاهد بودید که از شورای حقوق بشر خارج شد.

وی تاکید کرد: حضرت آقا تاکید کردند امضا بگیرید این‌ها حتی امضا هم کنند پس می‌گیرند، حالا نامه امضا می‌کنند که مذاکره کنیم، مذاکره با چه؟ با سنگ و چوپ مذاکره کنیم بهتر جواب می‌دهند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: حتی جریان‌هایی سیاسی که بیشترین نقدها را به نظام دارند این جریان را محکوم کردند، جریان اصلاحات، اعتدالیون و اصولگرایان یک صدا نفی کردند.

وی تاکید کرد: بیشتر از ۹۰ درصد این امضاکنندگان خارج از ایران بودند و آن چندنفری که داخل امضا کرده‌اند احتمالا با یک نیرنگ و فریب امضا گرفته‌اند.

وی درباره مطرح کردن عدم کفایت رئیس‌جمهور گفت: اگر قرار باشد یک قرارگاهی را تأسیس کنیم اقتصادی است نه نظامی که سیاستش هم مشخصا اقتصادی مقاومتی است، نیاز این قرار گاه هم مشخصا وحدت مقام‌های کشور در مقابل نیروهای سیاسی و اقتصادی است که به ایران اسلامی چشم دوخته‌اند.

وی ادامه داد: معاون اول رئیس‌جمهور این قرارگاه را تاسیس کرده‌اند. زیر آب زدن و آجر از زیر پا کشیدن درست نیست. می گویند یک وزیر ی در جلسه خصوصی گفته است که برای این اوضاع وزیر نیستم، امیدوارم درست نباشد.

باهنر با اشاره به جلسات رؤسای قوا گفت: خدارا شکر نوع جلسات سران قوا متفاوت شده و رئیس‌جمهور طور دیگری رفتار می‌کند، در گذشته قوا تقصیرها را گردن یکدیگر می‌انداختند اما امروز متفاوت شده است و هر سه قوه با هم در تلاش هستند.

وی ادامه داد: باید همدلانه کار کرد ، به یاد دارم در گذشته رئیس‌جمهوری گفت اگر می‌خواهیم مملکت پیشرفت کند روسای قوا کنار بروند، این نگاه درست نیست اگر همدلی و هم زبانی باشد و همچنین مدیریت جهادی می‌شود مشکلات را حل کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره جوان‌گرایی در کابینه گفت: در دنیا کنار رفتن وزیر کار غیر عادی نیست، الحمدالله در دولت آقای روحانی افراد مدیر، مدبر و دلسوز وجود دارند اما شاید برخی از آن‌ها خسته باشند، این وزرا در جای خود به خوبی کار کنند اما به دلیل این که آقای روحانی قرار است فرماندهی یک قرارگاه را بر عهده بگیرند نیاز به وزرای جوان و پویا دارند.

وی تاکید کرد: این مسئله را باید هرچه زودتر حل شود زیرا دوران ریاست جمهوری چهار سال بیشتر نیست.

باهنر درباره بالا رفتن قیمت ارز و سکه گفت: اقتصاد را یکسری تحت تاثیر قرار می‌دهند ما باید یک سبد سیاستی جامعه داشته باشد. اگر جامعه‌ای انتظار تورم داشته باشد خرید خود را جلو می‌اندازد طبیعتا صف تقاضا بالا می‌رود و صف عرضه کوتاه می‌شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ما با سیاست‌های دولت در این خصوص موافق هستیم، البته این مساله بیشتر روانی است، از طرفی هم دولت می‌گوید کالاهای اساسی را با ارز سه هزار و ۸۰۰ تومان وارد می‌کند اما نمی‌گوید برای بقیه چه تصمیمی دارد همین باعث دو قیمتی شدن ارز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تازگی‌ها شنیدم که می‌گویند اقتصاد را ببندیم و عرضه کوپنی شود. امیدوارم این درست نباشد من نگرانم با این کار اقتصاد دچار رکود شود .

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: تا زمانی که فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و داخلی جا نیفتد اقتصاد ما رشد نخواهد کرد، امیدوارم این تحریم‌های ظالمانه فرصتی برای شکوفایی اقتصاد مقاومتی باشد.

باهنر گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا رئیس قوه قضائیه یک نشست باز خبری را بگذارند تا خدایی نکرده این شائبه به وجود نیاید که رئیس قوه یک طرفه به قاضی رفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید