تاثیر خودمراقبتی و آموزش بیمار در کاهش هزینه های سلامت

    کد خبر :309587

دبیر علمی سومین جشنواره ملی خودمراقبتی و آموزش بیمار، گفت: فعالیت های ارزشمندی در حوزه خودمراقبتی و آموزش بیمار صورت گرفته است.

دکتر مریم محسنی در آستانه برگزاری سومین جشنواره ملی خودمراقبتی و آموزش بیمار، اظهارداشت: این جشنواره همزمان با ششمین سمپوزیوم خودمراقبتی و آموزش بیمار و مصادف با روز جهانی خودمراقبتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر فعالیت های ارزشمندی در حوزه خودمراقبتی و آموزش بیمار صورت گرفته است، افزود: ولی به رغم ارزش بالای این خدمات و تاثیر فوق العاده آن در کاهش هزینه های نظام سلامت، متاسفانه بسیاری از این تلاش ها به خوبی دیده نشده و در نتیجه باعث دلسردی فعالان این عرصه شده است.

دبیر علمی سومین جشنواره ملی خود مراقبتی و آموزش بیمار، مهم ترین اهداف برگزاری این گردهم آیی بزرگ علمی را تشویق فعالان این حوزه ارزش گذاری خدمات ارتقاء سلامت، ترویج الگوهای برتر و در نتیجه تسری فرهنگ خود مراقبتی در جامعه بر شمرد.

این متخصص پزشکی اجتماعی درباره گروه های هدف این جشنواره، تصریح کرد: در سومین سال برگزاری، تمام مراکز دانشگاهی، بیمارستان ها و همینطور شرکت های دانش بنیان، مراکز تحقیقاتی و سازمان های مردم نهاد و همچنین هر سازمانی که به نوعی با سلامت مردم در ارتباط است می تواند در جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: مستنداتی را که شرکت کنندگان به کمیته داوری ارائه می دهند باید به تایید سازمان های نظارتی مربوطه رسیده باشد و در زمان مقتضی گواهی مربوطه را به دبیرخانه و تیم نظارت بر ارزشیابی تحویل دهند.

به گزارش مهر، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه شرکت در جشنواره برای تمام مراکز رایگان است، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از برترین ها با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل خواهد آمد.

ششمین سمپوزیوم و سومین جشنواره ملی خود مراقبتی و آموزش بیمار، دوم مرداد ۹۷ مصادف با روز جهانی خود مراقبتی در مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید