نظرسنجی بورسی؛ خریداران به صف شده‌اند

    کد خبر :309337

نظرسنجی از برخی فعالان و معامله‌گران تالار حافظ درباره روند فعالیت بازار سرمایه تا پایان هفته جاری، نشان می‌دهد آنها در انتظار هفته‌ای مثبت برای روند شاخص کل اما با شتاب کمتری نسبت به هفته گذشته هستند.

مهکامه علیقلی: تجارت‌نیوز هر هفته دو پیش‌بینی از وضعیت شاخص بازار سهام منتشر می‌کند.

یک گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و گزارشی دیگر شامل دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است. گزارش اول در اولین روز کاری هر هفته و گزارش دوم در دومین روز کاری هر هفته منتشر خواهد شد.

فعالان بازار معتقدند حالا بعد از رشد سهم‌های فلزی و پتروشیمی نوبت به رشد سهام گروه‎های خودرویی و صنایع کوچک رسیده است و تا پایان هفته انتظار می‌رود اقبال به این گروه‌ها بیشتر باشد.

بررسی “تجارت‌نیوز” از روند بازار نشان می‌دهد، کماکان سهم خرید حقیقی‌ها در کنار حقوقی‌ها نسبت به فروش بیشتر است.

به گفته تحلیلگران، بازار سرمایه هر دوره بعد از رشد چند روزه، نیاز به یک جابه‌جایی در سهام بین فروشندگانی که سود خود را شناسایی می‌کنند دارد که همین موضوع باعث افت کوتاه‌مدت یک یا دو روزه بازار می‌شود.

روز گذشته نیز، بازار با گردش صنعت از سهام معدنی و فولادی به سمت سهام خودرویی و صنایع کوچک همراه بود که بعد از افت کوتاه‌مدت، شاخص دوباره به رشد خود ادامه داده و در روند صعودی قرار گرفته است.

از سوی دیگر، برخی از معامله‌گران در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز، پیش‌بینی کردند روند بازار تا پایان هفته، متعادل خواهد بود و در منفی‌ها، خریداران بیشتر تمایل به خرید دارند و سهم‎های فلزی، پتروشیمی، پالایشگاهی، سیمانی و ساختمانی کماکان پیشرو خواهند بود.

برخی از فعالان بازار، دیدگاه خوشبین‌تری نسبت به سایر معامله‌گران دارند. آنها پیش‌بینی می‌کنند پول به تدریج در صنایع مختلف جریان داشته و منجر به رشد آنها می‌شود، تاکید این عده بیشتر بر روی سهم‌‌های دلاری و بنیادی است.

به طور کلی، این هفته روندی منفی برای بازار پیش‌بینی نمی‌شود، به‌خصوص با توجه به تقسیم سودهای مناسب از سوی شرکت‌های بزرگ و نرخ جذاب دلار انتظارها از ادامه روند مثبت بیشتر است.

اما با این حال، بازار به دلیل احتمال کاهش خروج ایران از برجام، کمی با احتیاط حرکت می‌کند. هفته آینده با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع شرکت‌ها، به احتمال قوی فشار خرید بیشتر خواهد شد.

به گفته معامله‌گران، گزارش فعالیت ماهانه تاثیر زیادی در روند قیمت سهم‌ها خواهد داشت و طی دو سه روز آینده این گزارش‌ها در کدال درج خواهد شد.

در این نظرسنجی این افراد مشارکت داشتند:
علی شهریاری- مجید مویدی- ابوالفضل ابراهیمی‌زاده- زهرا جباری- محمد حسینی- حسن امامی – عبدالمناف جلال‌پور- کاظم اسماعیلی- حامد حداد- پریسا کافی- سالار صفایی- ابراهیم سپیانی- مجید حق‌پرست- فرشاد طهماسبی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید