مشهد دارای پرجمعیت ترین مرکز نگهداری نوزادان رها شده

    کد خبر :308919

نماینده مردم مشهد در مجلس با یادآوری اینکه مشهد دارای پرجمعیت ترین مرکز نگهداری نوزادان رها شده است، سیستم فرزندخواندگی را سختگیرانه دانست.

به گزارش مهر، جواد کریمی قدوسی با بیان اینکه مرکز نگهداری کودکان رها شده از قبل از انقلاب در مشهد تاسیس شده رها شدن نوزادان را آسیب و معضل بزرگ اجتماعی دانست و گفت: از گذشته تاکنون خانواده ها به دلیل فقر و مشکلات خانوادگی فرزندان خود را بر اساس اعتقاد قلبی و اینکه امام رضا می تواند از نوزاد آنها نگهداری کند در جوار امام رضا ( ع ) رها می کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اغلب کودکان رها شده در مشهد از سایر استان ها هستند، افزود: به طور مداوم بازدیدهایی را از مراکز نگهداری از کودکان رها شده داریم؛ ایجاد و تجهیز مراکز نگهداری در دستور کار قرار گرفته و وضعیت آنها رو به بهبود است.

وی ادامه داد: اگر خانواده نوزادان رها شده پیدا نشود حکم نگهداری آنها از سوی مراجع قضایی صادر شده و به عنوان فرزند خوانده به افراد واجدشرایط تحویل داده می شوند؛ مشهد دارای پرجمعیت ترین مرکز نگهداری نوزادان رها شده است و باید در این رابطه تدابیر لازم برای تسهیل و تسریع فرآیند فرزندخواندگی و واگذاری امین موقت اتخاذ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم تسهیل قوانین فرزندخواندگی، گفت: متاسفانه سیستم فرزندخواندگی بسیار سختگیرانه است و باعث شده روند تحویل کودکان به خانواده های متقاضی با کندی صورت گیرد.

کریمی قدوسی بر بیان اینکه شرایط برای واگذاری کودکان رها شده باید تسهیل شود، تصریح کرد: خانواده‌های زیادی توان نگهداری از کودکان رها شده و بی سرپرست را دارند و برای این کار اقدام می کنند اما متاسفانه قوانین دست و پاگیر و سختگیرانه مانعی برای تحقق این مهم شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بهزیستی توان نگهداری از کودکان رها شده را ندارد، گفت: سازمان بهزیستی باید لایحه ای برای اصلاح قوانین فرزندخواندگی به مجلس ارائه کند و به طور قطع مجلس استقبال خواهد کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید به گونه ای در مسیر اصلاح قوانین فرزندخواندگی گام برداشت که اقامت کودکان رها شده در این مراکز حداکثر 6 ماه باشد و بعد از گذشت این مدت با توجه به مقررات و ضمانت های لازم تحویل خانواده های متقاضی داده شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید