وجود یک میلیون زن بیوه در کشور

    کد خبر :308868

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری وجود بیش از ۳ میلیون زنان سرپرست خانوار در کشور، گفت: ایران در بین ۴۰ کشور بالاترین تعداد زنان بیوه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش مهر، محمد وحدتی هلان با یادآوری وجود بیش از ۳ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور نسبت به افزایش تعداد این قشر زنان هشدار داد و گفت: متاسفانه طلاق مهمترین عامل افزایش تعداد زنان خانوار است و بی شک با افزایش آمار طلاق با افزایش روز افزون تعداد زنان سرپرست خانوار مواجه خواهیم شد که که این به عنوان زنگ خطری جدی به شمار می رود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه زنان سرپرست خانوار در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار داشته و نباید بدون حمایت رها شوند، افزود: عوامل اجتماعی مانند کاهش ازدواج، افزایش طلاق، سوانح جاده ای، فوت همسر و اعتیاد در افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار نقش زیادی دارد؛ متاسفانه بر اساس آمارها میزان ازدواج های ثبت شده در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۸ درصد کاهش یافته این در حالی است که تعداد طلاق ها به ۱۷۵ هزار مورد رسیده که افزایش تعداد زنان مطلقه و زنان سرپرست خانوار را به دنبال داشته است.

وی با یادآوری اینکه ۷۱ درصد زنان سرپرست خانوار دارای فرزند هستند، گفت: بر اساس آمارها ۹۰ درصد این قشر زنان ازدواج مجدد نمی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه زنان سرپرست خانوار دارای فرزند نسبت به سایر زنان سرپرست خانوار با مشکلات بیشتری مواجه هستند، تصریح کرد: این قشر زنان نسبت به سایر زنان شانس کمتری برای ازدواج دارند و با مشکلات معیشتی زیادی مواجه هستند.

وی با بیان وجود یک میلیون زن بیوه در کشور، گفت: ایران در بین چهل کشور بالاترین تعداد زنان بیوه را به خود اختصاص داده است.

اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان برای بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار در بودجه ۹۷

وحدتی هلان با تاکید بر لزوم افزایش حمایت ها از زنان سرپرست خانوار و اشتغال زایی و توانمندسازی آنها با یادآوری اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان برای بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار در بودجه ۹۷، افزود: باید با وضع قوانین حمایتی مناسب حمایت لازم از زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنها را در دستور کار قرار داد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس دهم، فرهنگ سازی مناسب را در افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق و به تبع آن کاهش آمار زنان سرپرست خانوار موثر دانست و ادامه داد: به طور قطع فرزندان طلاق با مشکلات فراونی روبرو می شوند و درگیر شدن فرزندان با انواع آسیب های اجتماعی به دلیل نبود پدر از مهمترین آسیب های ناشی از افزایش زنان سرپرست خانوار است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، ادامه داد: مجلس در برنامه ششم توسعه دولت را موظف کرد تا این طرح را تدوین و اجرا کند که قرار است در تمامی استان ها اجرایی شود البته توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیازمند تلاش و تعاون تمامی مسئولان و دستگاه ها است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید