انتقاد «نیکی هیلی» از گزارش سازمان ملل درباره فقر شدید در آمریکا

    کد خبر :308725

نماینده ایالات متحده در شورای امنیت، از گزارش سازمان ملل درباره فقر شدید در آمریکا انتقاد کرده و آن را سیاسی خواند.

به گزارش بازتاب به نقل از گاردین، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل، گزارش این نهاد بین المللی درباره میزان فقر در آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ را دارای انگیزه سیاسی دانست و از آن انتقاد کرد.

حمله سفیر آمریکا در سازمان ملل به گزارش دیده بان فقر این سازمان در پی خروج اخیر واشنگتن از شورای حقوق بشر این سازمان صورت می گیرد.

گاردین می نویسد: نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل حملات شدیدی بر گزارش دیده بان سازمان ملل درباره فقیر شدید در آمریکا را به عمل آورد و این گزارش را که در آن دونالد ترامپ را متهم می کند میلیون ها شهروند آمریکایی را بی رحمانه به محرومیت وا داشته را رد می کند و آنرا گزارشی گمراه کننده همراه با انگیزه سیاسی دانست.

هیلی در ادامه گفت که وی عمیقا از فیلیپ آلستون گزارشگر ویژه سازمان ملل که بر روی حقویق بشر و فقر شدید کار می کند، ناامید شده است.

گاردین نوشت: سفیر آمریکا در سازمان ملل گزارش آلستون را گزارشی غیرمنصفانه توصیف کرد که در آن اظهاراتی نادرست در باره پیشرفت های صورت گرفته در مواجه با فقر در آمریکا آورده شده است.

گزارش دیده بان سازمان ملل درباره فقر نسبت به اینکه دونالد ترامپ تعمدا میلیون ها آمریکایی به نابودی مالی سوق داده و اینکه بی رحمانه آنان را از غذا و دیگر نیازهای اولیه زندگی محروم ساخته درحالیکه اقدامات او به نفع «ابر ثروتمندان» آمریکایی است، هشدار داده است.

آلستون دراین باره به گاردین گفته بود: این یک حمله سیستماتیک به برنامه رفاه آمریکا’است که سطح امنیت اجتماعی برای آنهایی که قادر نیستند از عهده هزینه های زندگی برآنید را تحت شعاع قرار داده است، زمانی که شما حس تعهدات دولتی را حذف می کنید، سریعا به سوی بی رحمی پیش می روید.

آلستون هشدار داد هم اکنون میلیون ها آمریکایی برای خاتمه دادن با بیچارگی که با آن مواجه اند، در تلاش هستند، اگر غذا و دسترسی به درمان حذف شود، سوبسید مسکن قطع شود، در نتیجه تاثیر آن بر زندگی مردم شدید خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید