کارنامه «داریوش آشوری» در تازه‌ترین شماره «نگاه نو» ورق خورد

    کد خبر :308641

یکصد و هفدهمین شماره فصلنامه «نگاه نو» با مروری بر کارنامه «داریوش آشوری» نویسنده، زبان‌شناس و مترجم پیشکسوت، روی دکه رفت.

به گزارش مهر، بخش ویژه این شماره «نگاه نو» به مرور کارنامه داریوش آشوری اختصاص یافته که علاوه بر گفتگوی امید روحانی با این اندیشمند، دربردارنده آثار و گفتارهایی از حسین معصومی همدانی، علیرضا مناف‌زاده، محمد غفاری، زنده‌یاد غلامحسین صدری‌افشار، سعید رضوانی، سیدمحمد حسینی و اکبر بهاروند است.

در بخش «مقاله‌ها» ی این نشریه هم، مطالب زیر به چشم می‌خورد: «سلطنت علم در قلمرو وجدان» از فخرالدین عظیمی، «اقتصاد زیبایی و فرهنگ‌سازی سرمایه‌داری» از سیما راستین، «نسخه ناسخه مثنوی: مروری بر مثنوی معنوی به تصحیح دکتر محمدعلی موحد» از محمد دهقانی، «قدس در چشم طوفان» از نظمی الجعبه (با ترجمه احسان موسوی خلخالی)، «پایان ۵۵ سال جدال با مرگ؛ استیون ویلیام هاوکینگ (۱۹۴۲-۲۰۱۸) از توفیق حیدرزاده، «نقش فتحعلی‌شاه قاجار در رشد روندها و نهادهای مذهبی نو» از احمد کاظمی موسوی و «درباره «ما» و «ماها»؛ پاسخ داریوش آشوری به رضا شکوه‌نیا».

بخش شعر و داستان‌ «نگاه نو» در شماره جدید هم شامل «شعرهای یاروسلاو سایفرت» با ترجمه پرویز دوایی و «مامای» از یونگی زامیاتین با ترجمه آبتین کلگار است.

در بخش یادبود این نشریه نیز مطالبی ذیل این عناوین به چشم می‌خورد: «شایگانِ اهل قلم: به یاد داریوش شایگان» از محمدمنصور هاشمی، «وسیع‌ و تنها و سربه‌زیر و سخت: به یاد غلامحسین صدری افشار» از الوند بهاری، «فاخته از قفس پرید: به یاد میلوش فورمن» از غلامرضا صراف و «۲۴ فریم، مرثیه‌ای درخور برای عباس کیارستمی» از دیوید سیمز (با ترجمه فیروزه نورزاد).

قسمت «انتقاد کتاب» شماره جدید نشریه «نگاه نو» نیز دربردارنده مطالبی از فرخ امیرفریار، محمد جعفری قنواتی، سیاوش فراهانی، فریدون مجلسی، یزدان منصوریان و علی میرزائی (سردبیر نگاه نو)، است. همچنین این شماره حاوی قسمت‌هایی با عنوان «تازه‌های کتاب» و «نبض امروز» است که در بخش «کتاب و کاریکاتور» چاپ شده‌اند.

شماره ۱۱۷ فصلنامه «نگاه نو» با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی علی میرزائی در ۲۶۰ صفحه با قیمت ۲۱ هزار تومان منتشر و روی دکه‌های مطبوعاتی توزیع شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید