پیکر صدرالدین شجره به خانه ابدی تشییع شد

    کد خبر :308605

مراسم تشییع پیکر زنده یاد صدرالدین شجره به سوی خانه ابدی خود در بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش مهر، مراسم تشییع پیکر زنده یاد صدرالدین شجره امروز شنبه دوم تیرماه با حضور اهالی رادیو نمایش، گویندگان و هنرمندان رادیو و تئاتر از مقابل رادیو ارگ واقع در میدان ۱۵ خرداد انجام شد.

حمید شاه آبادی معاون صدا، محمدرضا قربانی مدیر رادیو نمایش، اکبر زنجانپور، بهزاد فراهانی، اصغر همت، فرشاد آذرنیا، میرطاهر مظلومی، فریبا متخصص، میکاییل شهرستانی، خسرو احمدی، مهرداد کیانی، حسن فتحی، شهرام گیل آبادی، شهرام کرمی، مهین صدری، حمید منوچهری، سهیل محمودی، بهرام ابراهیمی، صفا آقاجانی، سعید توکل، حسن خجسته و جمعی از هنرمندان رادیو در این مراسم حضور داشتند.

این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط داوود رشیدی از گوینده های رادیو نمایش آغاز شد و با پخش قطعاتی رادیویی با صدای صدرالدین شجره ادامه پیدا کرد.

رشیدی بعد از قرائت قرآن بیان کرد: مراسم تشییع درگذشت یکی از ستاره های آسمان هنر استاد شجره است و همه ما اندوهگین این داغ هستیم.

میکاییل شهرستانی اولین کسی بود که پشت تریبون قرار گرفت و عنوان کرد: جای من اینجا نیست و خودم باید به دوستانی مثل بهزاد فراهانی و خانواده وی تسلیت بگویم.
گاهی در این مجالس حرف زدن از آلام ما کم نمی کند و باید سکوت کرد. من با وجودی که سال های زیادی افتخار داشتم کنار صدرالدین شجره به عنوان یک همکار و دوست حضور داشته باشم، می توانم بگویم او هیچ گاه بد کسی را نخواست و کسی را آزرده نکرد اما آزرده شد.

این کارگردان نمایش های رادیویی اظهار کرد: او در سال هایی که درد می کشید توقعاتی داشت که برآورده نشد البته توقعات یک هنرمند مالی نیست چون ما با پول اندک هم می سازیم. ما اکنون با خاطرات شیرین او زندگی می کنیم و او بخشی از نماد رادیو است. من امروز حس می کنم قطعه ای از رادیو محو شده است و جای او کسی نخواهد آمد.

شهرستانی یادآور شد: رادیو را امثال صدری زنده نگه می داشتند و امیدوارم بازماندگان و دوستانش این اندوه بزرگ را تاب بیاورند. من فقط می توانم بگویم خداحافظ صدری.

در ادامه جواد پیشگر کارگردان و گوینده نمایش های رادیویی بیان کرد: رفتار شاعرانه صدری برای من طی ۳۵ سال همیشه معلم گونه بود و من از او بسیار آموختم. با جرات و صراحت می گویم دانش او در تئاتر، صدا و … بی نظیر بود.

وی اضافه کرد: برجسته ترین ویژگی او اخلاق حرفه ای بود که امروز باید با ذره بین در بدن هنر و فرهنگ جامعه به دنبالش بگردیم. او فردی متواضع و فروتن بود و به دلیل آموخته های فراوانش با ذاتی تحلیلگر سخن می گفت و به این ترتیب هر شنونده ای را قانع می کرد که سخنش را بپذیرد.

وی ادامه داد: صدری خیلی زود از میان ما رفت. من اردیبهشت ماه که او را در بیمارستان دیدم به او گفتم که هنوز باید بمانی و برگردی.

اکبر زنجانپور بازیگر و کارگردان تئاتر و نمایشنامه نویس نیز در پایان این مراسم اظهار کرد: درست است که مردم هنرمندان را می بینند و با آنها ارتباط دارند اما هنرمند واقعی کسی است که در تنهایی زندگی کند. مثل چخوف که صدری عاشقش بود و مثل اکبر رادی که من و صدری بارها به خانه اش رفتیم و درباره تنهایی و سکوت با او حرف زدیم. صدری هم تنها و هم ساکت بود و هم نور می افشاند.

در انتهای این مراسم هنرمندان صدرالدین شجره را به سمت خانه ابدی وی در بهشت زهرا (س) تشییع کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید