ضرورت همفکری محققان در ارائه راهکارهای توانبخشی و بازتوانی شناختی

    کد خبر :308139

مشاور ارشد ستاد توسعه علوم شناختی گفت: آمادگی داریم برای یافتن راه های تسهیل در امر ارائه هرچه بهتر خدمات توانبخشی و بازتوانی شناختی در سطح جامعه از همفکری محققان بهره ببریم.

دکتر محمدتقی جغتایی مشاور ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در مراسم گشایش نخستین سمپوزیوم بازتوانی شناختی در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گفت: خدمات توانبخشی و بازتوانی شناختی به عنوان یک حلقه مشترک باید در نظام سلامت نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از ارائه خدمات توانبخشی، بازگشت فرد ناتوان و کم توان به جامعه است، گفت: به رغم کسب موفقیت های چشمگیر در امر پیشگیری و درمان انواع بیماری ها، نیاز به ارائه خدمات توانبخشی و بازتوانی شناختی نسبت به گذشته به مراتب افزایش یافته است.

مشاور ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با بیان اینکه افزایش امید به زندگی، تغییر سبک زندگی، زنده ماندن کودکان کم توان، تغییر رویکرد و تعریف توانبخشی و نیز مقابله با بیماری ها از واگیر به غیر واگیر، نشانه های گسترش خدمات پزشکی و درمانی در جامعه است، تاکید کرد: با وجود تمامی این تغییرات و رویکردها، نیاز به خدمات توانبخشی و بازتوانی شناختی درحال و آینده افزایش خواهد یافت و ایجاد ساختار های جدید خدمات توانبخشی و توجه به جنبه های بازتوانی شناختی در نظام سلامت کشور یک امر حیاتی و ضروری است.

وی با بیان فعالیت ها و آمادگی ستاد علوم شناختی در زمینه حمایت از اجرای طرح های بازتوانی شناختی خاطر نشان کرد: به منظور افزایش توانایی های مغز و ذهن و درمان اختلالات شناختی، خدمات توانبخشی شناختی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا زمینه برای بازتوانی شناختی و مقابله با اختلالات شناختی بطور موثر و مفید در سطح جامعه فراهم شود.

به گزارش مهر، جغتایی حمایت گسترده از اجرای طرح های علمی و تخصصی در امر بازتوانی شناختی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی آماده است برای یافتن راه های تسهیل در امر ارائه هرچه بهتر خدمات توانبخشی و بازتوانی شناختی در سطح جامعه از همفکری و همکاری اساتید و محققان استفاده کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید