کاهش عرضه مسکن خطرناک است

    کد خبر :307895

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران با تاکید بر اینکه رشد نرخ ارز دلیل اصلی افزایش قیمت مسکن بود و طبیعی است که قیمت مسکن بعد از پنج سال رکود رشد خواهد کرد گفت:قیمت مسکن شاید در آینده افزایش یابد اما فعلا متوقف است.

به گزارش بازتاب به نقل از فارس، حسن محتشم با اشاره به اینکه مسکن پنج سال در رکود بود و طبیعی بود که پس از عبور از رکود معاملات مسکن افزایش و قیمت مسکن رشد خواهد کرد گفت:با توجه به شرایط اقتصادی در کشور و کاهش عرضه مسکن قیمت مسکن شاید در آینده افزایش بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه روند افزایش قیمت مسکن فعلا متوقف است گفت:رشد نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی باعث رشد قیمت مسکن شد اما باید در نظر داشته باشیم که کاهش عرضه و رشد تقاضا می تواند خطرناک باشد.

متعادل شدن عرضه و تقاضا همواره جزء آرزوهای کشور در حوزه ساخت و ساز بوده

محتشم در پاسخ به این سوال که چه راهکاری می تواند جلوی رشد بیش از حد قیمتها را بگیرد، خاطر نشان کرد: متعادل شدن عرضه و تقاضا همواره جزء آرزوهای کشور در حوزه ساخت و ساز بوده است بنابراین چنانچه عرضه از مسکن عقب بماند قطعا رشد قیمت‌ها به دلیل عقب ماندن عرضه از تقاضا اجتناب ناپدیر خواهد بود.

وی تاکید کرد:باید ساخت و ساز تسهیل شود بنابراین دولت با اعطای تسهیلات به بخش عرضه و تقویت تقاضا می تواند به متعادل کردن عرضه و تقاضا کمک کند.

محتشم در خصوص آینده بازار مسکن گفت:وقتی مردم و سرمایه‌ها برای حفظ سرمایه‌های خود و ارزش دارایی‌های خود به دنبال یک محل امن برای سرمایه‌گذاری می‌گردند بهترین راه را در خرید ملک می‌بینند و همین استقبال باعث رشد تقاضا و بالا رفتن قیمت مسکن می‌شود.

پیشتر وی در پاسخ به این سؤال که آیا برگشت قیمت مسکن امکان‌پذیر است، گفته بود که برگشت قیمت مسکن به قیمت‌های قبلی بعید است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید