کمبود سالن تمرین، مشکل تیم ملی بسکتبال با ویلچر برای مسابقات جهانی

  • ورزشی
  • جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۸
    کد خبر :307850

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان با اشاره به نبود سالن مناسب، استاندارد و مشکلات سخت افزاری برای آماده سازی تیم جهت شرکت در مسابقات جهانی آلمان، گفت: تلاش خواهیم کرد با تمام سختی‌ها جزو هشت تیم برتر جهان قرار بگیریم.

رضا دستیار درباره حریفان ایران در مسابقات جهانی آلمان اظهار کرد: حریف اصلی ما کانادا، قهرمان چندین دوره بازی‌های پارالمپیک و آلمان دارنده عنوان چهارم پارالمپیک ریو است. مراکش نیز تیم بدی نیست و با شناختی که نسبت به این تیم داریم، مطمئنا بازی راحتی با این تیم خواهیم داشت. به هر صورت تمام تلاش ما این است که جزو هشت تیم برتر جهان قرار بگیریم.

وی از برپایی ششمین اردوی تیم ملی بسکتبال باویلچر از اواخر خرداد خبر داد و گفت‌: متاسفانه به دلیل این که در تهران از سالن استاندارد، مناسب و دارای کف‌پوش پارکت شده برخوردار نیستیم، در برپایی اردو دچار مشکل هستیم و به دنبال یافتن اردوی مناسب در شهرستانهای آمل، تبریز و اصفهان هستیم. البته در تهران سالنی که مناسب تیم‌ ‌ملی بسکتبالیست‌ با ویلچر باشد وجود دارد، اما به دلیل این که اکثر آنها به بخش‌های خصوص واگذار شده امکان اجاره چنین سالنهایی وجود ندارد و سالن بسکتبال در آزادی نیز متعلق به تیم ملی است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر مردان اظهار کرد: ما 5 مرحله اردوی آماده سازی خود را که بیشتر بدنسازی بود در سالن بسکتبال باویلچر فدراسیون برگزار کردیم که البته این سالن چون دارای کف‌پوش پارکت شده نیست، برای انجام تمرینات سرعتی و تکنیکی مناسب نیست. زیرا به دلیل این که کف آن پارکت شده نیست، ویلچر بازیکنان که اکثر آنها قدیمی و استاندارد نیستند داخل آن فرو می‌رود و اصطکاک ایجاد می‌شود. در نتیجه این مساله سبب هدر رفتن انژری و افزایش آسیب‌دیدگی می‌شود.

به گزارش ایسنا ،وی همچنین در ادامه یکی دیگر از مشکلات تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر را برای آماده سازی جهت شرکت در مسابقات جهانی آلمان را نداشتن تدارکات برون مرزی عنوان کرد و گفت‌: انگلستان برای انجام بازی تدارکاتی ما را به یک تورنمنت چند جانبه دعوت کرده بود که به دلیل بالا بودن هزینه‌ها، امکان اعزام تیم ملی بسکتبال با ویلچر به این سفر وجود نداشت. ما حتی به 16 تیم راه یافته به مسابقات جهانی آلمان دعوتنامه دادیم و از آنها درخواست کردیم تا پیش از حضور در مسابقات جهانی آلمان، بازی تدارکاتی در تهران به میزبانی تبریز داشته باشیم اما هیچ تیمی اعلام آمادگی نکرد. حتی با ترکیه رایزنی کردیم تا مسابقات چند جانبه با هلند و انگلستان و ترکیه داشته باشیم، اما لهستان و هلند از حضور در این تورنمنت انصراف دادند. ما واقعا با دست خالی و بدون انجام هیچ بازی تدارکاتی باید راهی آلمان شویم. به هر صورت با عرق ملی که تیم ملی بسکتبال با ویلچر دارد، امیدوارم در جمع هشت تیم برتر دنیا قرار بگیریم.

وی در پایان بیان‌ کرد: بازیکنانی که در حال‌ حاضر در لیگ اروپا بازی می‌کنند مشکلی از نظر ویلچر ندارند و حتی آنهایی که در بازی‌های پارالمپیک ریو حضور داشتند از ویلچرهای استاندارد و مدرن برخوردار هستند، اما متاسفانه مابقی بچه‌ها از نظر ویلچر در شرایط سختی قرار دارند زیرا تایرهایی که استفاده می‌کنند مربوط به قبل است و در بازار نیست و با مشکل تایر مواجه هستیم. حتی توپی که برای بسکتبال با ویلچر خریداری شده، اصل و اورجینال نیست، به‌ هر حال ما سعی می‌کنیم با تمام توان در مسابقات جهانی آلمان مبارزه کنیم و جزو هشت تیم برتر دنیا قرار بگیریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید