نامه دو عضو ارشد کنگره به وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را به لیست سیاه FATF بازگردانید

    کد خبر :307792

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیته فرعی دائمی سنا درباره تحقیقات، در نامه به وزیر خزانه‌داری این کشور خواستار بازگرداندن ایران به لیست سیاه «گروه ویژه اقدام مالی» شدند.

به گزارش فارس، دو عضو ارشد کنگره آمریکا از وزیر خزانه‌داری این کشور خواستند با استفاده از نفوذ واشنگتن، ایران را به لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی برگرداند.

«اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به همراه «راب پورتمن» رئیس کمیته فرعی دائمی مجلس سنای آمریکا در نامه به وزیر خزانه‌داری آمریکا بر لزوم قرار گرفتن و حفظ نام ایران در فهرست سیاه پولشویی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تاکید کردند.

آنها در این نامه از «استیون منوچین» خواستند با استفاده از نفوذ آمریکا، در جلسه هفته آینده گروه ویژه اقدام مالی اقدام به قرار گرفتن ایران در این فهرست سیاه کند.

این دو قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی با انتقاد از مواضع دولت سابق دموکرات این کشور و توافق هسته‌ای ایران، برجام را «توافقی به شدت معیوب» خواندند.

آنها همچنین از دولت باراک اوباما به دلیل کم کردن فشارهای اقتصادی و حمایت آن از تصمیم ژوئن 2016 گروه ویژه اقدام مالی برای تعلیق ایران از لیست سیاه کشورهای پرخطر در حوزه مالی و بانکی به شدت انتقاد کردند.

رویس و پورتمن در این نامه، ناخرسندی خودشان را از تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه مذکور طی دو سال گذشته ابراز داشته و مدعی شدند که ایران در این مدت به «اقدامات خطرناک خود ادامه داده است».

به ادعای این دو قانونگذار کنگره آمریکا، «به تامین مالی سازمان‌های تروریستی از قبیل حماس و حزب‌الله (لبنان) ادامه می‌دهد».

در پایان این نامه آمده است: «زمان آن فرا رسیده که بفهمید ایران به رغم قول‌هایش در دو سال گذشته، اقدامات ضروری بریا خارج شدن از فهرست سیاه کشورهای پرخطر گروه ویژه اقدام مالیناکام مانده است. آمریکا باید اکنون از نفوذ خود در داخل گروه ویژه اقدام مالی برای اعمال مجدد تدابیر تنبیهی علیه ایران و حفاظت از سیستم مالی بین‌المللی استفاده کند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید