دادگاه ایتالیا خبرنگار صداوسیما را تبرئه کرد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۵۶
    کد خبر :307475

خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) با اشاره به حکم اخیر دادگاه ‘کومو’ مبنی بر تبرئه کامل حمید معصومی نژاد خبرنگار صدا و سیما در رم، نوشت: خبرنگار ایرانی مقیم ایتالیا جاسوس نبود و دادگاه با صدور حکمی او را تبرئه کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری انسا، خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا یکی از هفت ۷ نفری است که به اتهام قاچاق کالا‌های با استفاده دوگانه، که نقض تحریم‌ها علیه ایران محسوب می‌شود، تبرئه شد.

انسا نوشت: حمید معصومی نژاد خبرنگار کانون مطبوعات خارجی که بخاطر گزارشات اش از ایتالیا در ایران معروف است روز سه شنبه از سوی دادگاه کومو تبرئه شد.

یک خبرنگار ایتالیایی اخیرا کتابی در باره معصومی نژاد نوشت که در آن به شرح آنچه بر وی درطول مدت زندانی و در سلول انفرادی به اتهام جاسوسی گذشت می‌پردازد. معصومی نژاد به آنسا گفت که ‘این پایان یک کابوس بود، من به زندان برده شدم و در حکم دستگیری آمده بود که من یک خبرنگار نیستم از این رو انجمن روزنامه نگاران تنها بر اساس خبر روزنامه‌ها عضویت مرا به حالت تعلیق درآورد و سپس روانه سلول انفرادی و متعاقبأ حصر خانگی شدم.

در طول این سال‌ها (۸ سال) همواره در خانه و خیابان و یا در محل کارم و حتی در فرودگاه متحمل کنترل و بازرسی‌های مستمر پلیس شدم. تنها کانون مطبوعات خارجی با من ابراز همبستگی می‌کرد. من در این سال‌ها چیزی نگفتم و فقط خواستار صدور حکم دادگاه بودم و اکنون انتظار دارم تا همانطور که خبر دستگیری من در صفحه اول روزنامه‌ها منتشر شد اکنون نیز خبر صدور حکم تبرئه ام، نه برای من بلکه برای عزت حرفه خبرنگاری، جایی در گوشه و کنار صفحات روزنامه‌ها پیدا کند.
منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید