پنتت جدید هواوی خبر از آمدن گوشی‌ هوشمند بدون حاشیه می‌دهد

    کد خبر :307434

پتنت جدید هواوی که اوایل سال جاری میلادی ثبت شد، خبر از استراتژی جدید تولید این شرکت در تولید گوشی‌ هوشمند بدون حاشیه می‌دهد.

گوشی‌های سری هواوی پی ۲۰ که در سل جاری میلادی رونمایی شدند، به‌خوبی تلاش هواوی در تولید گوشی‌ با بدون حاشیه را نشان می‌دهد. این سری محصولات هواوی، کمترین حاشیه‌ را در بین تمامی محصولات این برند دارا هستند. هواوی قصد دارد در حوزه‌ی طراحی گوشی‌ هوشمند، مسیرهای جدید و نوآورانه‌ای را دنبال کند. مصداق بارز این استراتژی‌ جدید هواوی در پتنت اخیری که از سوی شرکت چینی به ثبت رسیده است، مشخص می‌کند. هواوی قصد دارد در طراحی گوشی‌های هوشمند خود، مسیری را طی کند که بهعرضه محصولاتی با حاشیه باریک‌تر منتهی می‌شود.

در ماه فوریه و اوایل سال نو میلادی، هواوی پتنتی برای فرآیند تولید منحصربه‌فرد گوشی‌های خود به ثبت رساند. هدف پتنت، تولید گوشی‌ بدون حاشیه‌ است و هواوی قصد دارد با فرآیندی نوآورانه، هرگونه حاشیه‌ی غیر ضروری را در گوشی‌های خود حذف کند. برای محقق ساختن این هدف، برند چینی روند معمول مونتاژ گوشی‌های خود را تغییر خواهد داد و به‌جای استفاده از قاب‌ معمولی که روی گوشی‌های هواوی استفاده می‌شود، تصمیم گرفته است ابتدا از قاب پشتی گوشی فرآیند را آغاز کند. وقتی قاب پشتی آماده شد، نمایشگر که قاب جلویی را تشکیل می‌دهد به همراه دو نوار فلزی برای طرفین گوشی، در قاب پشتی قرار می‌گیرد و با چسب مخصوص، اتصال قوی و محکمی بین آن‌ها برقرار می‌شود. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که هدف این فرآیند جدید تولید چیست؟ محصول نهایی این پتنت، قاب گوشی را شکل می‌دهد؛ ولی با روند جدید و طی این فرآیند تولید، نسبت نمایشگر به بدنه‌ی گوشی افزایش خواهد یافت.

استفاده از پتنت جدید، نه‌تنها هیچ گونه عدم تطابق یا ناسازگاری برای گوشی به وجود نمی‌آورد؛ بلکه از نظر طراحی، مزیت‌هایی نیز به دنبال خواهد داشت. با توجه به اینکه چسب مورد استفاده برای اتصال قاب و نمایشگر، کیفیت بسیار بالایی دارد، گوشی‌های هوشمندی که با این فرآیند مونتاژ می‌شوند، کماکان در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم هستند. علاوه بر این، به دلیل استفاده از موادی با مقاومت بالا در قاب پشتی، گوشی در مقابل خم شدن نیز مقاوم خواهد بود و در خطر بالقوه آسیب دیدن در اثر خم شدن قرار نخواهد گرفت.

هنوز مشخص نیست هواوی از چه تاریخی این فرآیند تولید را در گوشی‌های هوشمند خود به بهره‌برداری برساند و از آن استفاده کند. شرک چینی تاکنون در مورد معایب و کاستی‌های احتمالی این پتنت صحبتی مطرح نکرده است؛ ولی به نظر می‌رسد که اتصال نوارهای فلزی برای طرفین گوشی، چندان قوی نیست. به دلیل اتصال ضعیف و عدم استحکام این نقاط، ممکن است گوشی در اثر افتادن یا ضربه، صدمه ببیند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید