جشنواره نگاه آبی برگزیدگان خود را شناخت

    کد خبر :307348

برگزیدگان دومین جشنواره بین المللی عکاسی «نگاه آبی» با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده معرفی شدند.

آیین پایانی دومین جشنواره بین المللی عکاسی نگاه آبی شب گذشته با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمدرضا تابش نماینده مجلس، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، ساسان کاظمی نژاد مدیر حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و رایزنان فرهنگی کشور های اوکراین، بنگلادش و بلاروس در محل باغ موزه نگارستان تهران برگزار شد.
مجید سرسنگی در ابتدای این مراسم، گفت: خوشحالیم که با همت دانشجویان، دومین جشنواره عکاسی نگاه آبی که یک فعالیت ارزنده در حوزه محیط زیست با توجه به اصول و ارزش‌های محیط زیست در کشور است، برگزار شد و نتایج خوبی از خود به جا گذاشته است.
وی افزود: این جشنواره از 2 سال پیش آغاز به کار کرده است و امسال در سطح گسترده‌تر و به شکل بین المللی برگزار شد؛ همچنین به صورت همزمان نمایشگاهی از آثار این نمایشگاه در کشور اسپانیا نیز برگزار شد. جشنواره نگاه آبی از آن دست جشنواره‌هایی است که در سال‌های آتی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.
در ادامه این مراسم، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، گفت: توجه به موضوع محیط زیست توسط کانون‌های دانشجویی اتفاق بسیار خوبی است و نتایجی که این نوع فعالیت ها دارند به طور قطع برای کشور ما و کره زمین نتیجه بخش است.
وی افزود: کانون‌های دانشجویی یکی از موثرترین تشکل‌هایی هستند که در سطح دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند؛ یکی از زمینه‌ها محیط زیست است که خوشبختانه در سطح دانشگاه‌های مختلف کانون‌های محیط زیستی دانشجویی زیاد داریم.
ابتکار ادامه داد: همه این‌ها توجه نسل جوان و دانشجو و مسئولیت‌پذیری آن‌ها را به اجتماع و کشور نشان می‌دهد؛ جمعیت دانشجویی همواره در ایجاد آگاهی، جریان‌سازی اجتماعی و ایجاد یک فضای هنرمندانه و با نشاط نقش‌آفرینی داشته و دارد.
احمد مسجدجامعی نیز در این مراسم به اهمیت توجه به اقلیم نیمه خشک کشور اشاره کرد و گفت: در این فلات نیمه خشک، باید ادبیات و فرهنگ و ادب متناسب با این اقلیم داشته باشیم اما این اتفاق نیفتاده است؛ به عنوان نمونه تهران در گذشته تنوع و تکثر طبیعی نیز داشته و فقط تنوع و تکثر فرهنگی نبوده است.
این عضو شورای شهر تهران، ابراز امیدواری کرد فعالیت‌هایی مانند برگزاری جشنواره نگاه آبی، با هدف‌های مشخصی در سال‌ها و بخش های مختلف خود، نقش موثرش را به بهترین نحو در جامعه ایفا کند.
ساسان کاظمی نژاد مدیربهینه سازی مصرف سوخت در حمل و نقل نیز در سخنانی به اهمیت مصرف بی رویه و افسار گسیخته انرژی در ایران اشاره کرد و گفت: براساس سیاست های جدید شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، فرهنگ سازی و حمایت از فعالیت های فرهنگی در زمینه مصرف بهینه انرژی اولویت اصلی این شرکت قرار گرفته است.
کاظمی نژاد اظهار داشت: براساس اخرین آمار منتشره در سال 2016 ، ایران در خصوص شدت مصرف انرژی دارای رتبه هفتم جهان است که بعد از کشور های روسیه، اکراین، ازبکستان، آفریقای جنوبی تایوان و قزاقستان بالاترین شدت مصرف انرژی را دارد.
مسعود مکاری دبیر جشنواره نیز در سخنانی، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد فضای دوستدار محیط زیست در میان دانشجویان و نسل جوان برشمرد و گفت: در این دوره از جشنواره که با استقبال خوب مخاطبان برگزار شد نزدیک به ٦ هزار و 120 اثر از ٢٨ کشور، از نقاط مختلف جهان دریافت شد.
دانشجویان ٢٠٤ دانشگاه مختلف از سراسر دنیا با جشنواره در تعامل بوده اند و این نوید اتفاقات بزرگی در آینده نزدیک را می دهد. تعداد ١٢٠ اثر از 69 عکاس ایرانی و 13 عکاس خارجی در نمایشگاه جشنواره در باغ موزه نگارستان به نمایش درآمدند و همزمان با نمایشگاه تهران، نمایشگاهی از آثار 25 عکاس در دانشگاه IE مادرید اسپانیا برپا شد.
همچنین امین مختاری دبیر کانون دایره آبی دانشگاه تهران و دبیر هنری جشنواره در سخنانی از گسترش این کانون دانشجویی در میان دانشگاه های داخل و خارج از کشور خبر داد و تاکید کرد: سمن شدن دایره آبی به معنای خارج شدن فعالیت های این کانون از حوزه دانشجویی نیست و برعکس این سمن برای ایجاد پایگاهی مشترک برای این کانون های دانشگاهی است.
وی موفقیت های دایره آبی را به دلیل روح دانشجویی حاضر در این مجموعه دانست.
در ادامه این مراسم، ارتباط زنده با دانشگاه ie اسپانیا برقرار شد و شاهین جوادی نژاد دبیر بین الملل جشنواره در مادرید، در توضیحاتی درباره تاسیس کانون دایره آبی در آن دانشگاه، از استقبال دانشجویان خارجی از نمایشگاه این جشنواره در اسپانیا خبر داد و همچنین تصاویری زنده از بازدید دانشجویان خارجی از این نمایشگاه پخش شد.
به گزارش ایرنا، در پایان مراسم، برگزیدگان جشنواره در بخش اصلی «بابک رستمی، داوود ایزدپناه و سید علی حسینی فر»، در بخش موبایلی «مصطفی غلام نژاد، مهدیه سادات صفوی و، نوید مطریان پور»، در بخش اصلی عکاسان شایسته تقدیر «محمودرضا معین پور، سینا یعقوب پور، ساجد حق شناس ناتالیا چوماکووا (اوکراین) و عبدالمالک بابول (بنگلادش) معرفی شدند.
همچنین جایزه ویژه خانواده و محیط زیست به « شایان جوان خوشدل» اهدا شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید