شورای حقوق بشر به زودی جایگزین آمریکا را انتخاب می‌کند

    کد خبر :307061

رئیس مجمع شورای حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به خروج آمریکا از این شورا اعلام کرد: جایگزین آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل در سریع‌ترین زمان ممکن انتخاب خواهد شد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که هنوز واکنش‌های بین‌المللی نسبت به تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل ادامه دارد ووجیسلاو سوچ، رئیس مجمع شورای حقوق بشر اعلام کرد: بلافاصله پس از دریافت رسمی نامه خروج آمریکا از این شورا رای‌گیری برگزار خواهد شد.

دفتر میروسلاو لایچاک، رئیس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای تاسف خود را نسبت به این حرکت اعلام کرد.

سوچ اعلام کرد که درباره تصمیم آمریکا با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل مشورت خواهد کرد.

با توجه به اتفاقات اخیر رئیس مجمع شورای حقوق بشر بر این باور است که “کار جمعی ما برای تضمین جهان بهتر با مذاکرات و هماهنگی‌های بیشتر به نتیجه خواهد رسید”.

در عین حال نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در توجیه خروج آمریکا از شورای حقوق بشر، از گروه‌هایی که در برابر تلاش‌های واشنگتن برای اعمال اصلاحات در شورای حقوق بشر ایستاده‌اند، انتقاد کرد و گفت، همین گروه‌ها باعث شدند که دولت ترامپ تصمیم به خروج از این شورا بگیرد.

هیلی در نامه‌ای به ۱۷ گروه حقوق بشری از آنها به این دلیل انتقاد کرد که از کشورهای مختلف خواسته‌اند از پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در مجمع عمومی موسوم به «بهبود عملکرد شورای حقوق بشر» حمایت نکنند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به تازگی اعلام کرد، کشورش به دلیل «جانبداری‌های نهادینه» شورای حقوق بشر علیه اسرائیل از این شورا خارج می شود.

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به این تصمیم اعلام کرد: دبیرکل بسیار ترجیح می‌داد که ایالات متحده در شورای حقوق بشر باقی می‌ماند. ساختار حقوق بشر سازمان ملل متحد در ترویج و دفاع از حقوق بشر در سراسر جهان نقش مهمی ایفا می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید