کره جنوبی رزمایش رایانه ای خود را متوقف کرد

    کد خبر :306921

وزارت دفاع کره جنوبی امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای از توقف برگزاری رزمایش رایانه خود در هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا این رزمایش شبیه سازی شده که برای روزهای آینده برنامه ریزی شده بود به دلیل «بهبود روابط دو کره و تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش ها در شبه جزیره کره» متوقف شده است.
پیش از این ارتش های آمریکا و کره جنوبی گفته بودند رزمایش سالانه ‘اولچی فریدام’ را در سال جاری میلادی برگزار نمی کنند.
با این وصف دو کشور تاکید کرده اند اگر اتفاقی در فرایند صلح و خلع سلاح نیفتد و کره شمالی به تعهداتش عمل نکند این تعلیق برطرف خواهد شد و طرفین رزمایش را از سرخواهند گرفت.
کره جنوبی هر سال در این موقع، رزمایش شبیه سازی رایانه ای ‘تایه گوک’ را برگزار می کند و قرار بود از روز سه شنبه آینده برای سه روز برگزار شود.
این رزمایش از سال 1995 میلادی هر سال در ماه های می (اردیبهشت) و یا ژوئن (خرداد) برگزار شده است و امسال اولین بار است دچار تعلیق می شود.
لغو این رزمایش، اقدامی یکجانبه از سوی ارتش کره جنوبی محسوب می شود که قول داده است به مناسبات خصمانه با کره شمالی پایان داده و با این کشور به صلح نهایی برسد.
همزمان با این تحولات امروز دولت کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که دیدار روز سه شنبه رهبران چین و کره شمالی در پکن بتواند باعث بهبود روابط در منطقه شده و به صلح مساعدت کند.
‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق چین گفته است کره شمالی و آمریکا باید به توافقاتی که در نشست سران در سنگاپور در ماه جاری میلادی داشته اند عمل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید