کاهش ارزش یورو در برابر دلار ادامه دارد

    کد خبر :306736

در روزی که بیشتر بورس‌های آسیایی توانستند عملکردی مثبت داشته باشند، ارزش یورو در برابر دلار باز هم کاهش یافت.

بیشترین روند نزولی در معاملات امروز مربوط به بورس های چین بود به گونه‌ای که شاخص «شانگهای کامپوزیت» ۰.۶ درصد و شاخص «سی‌اس‌آی» ۰.۵ درصد کاهش یافتند. با این حال به لطف رشد شاخص‌های مهم دیگر، شاخص «ام‌اس‌سی‌آی» بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن ۰.۴ درصد افزایش یافت. در ژاپن نیز شاخص «نیک کی ۲۲۵» پس از وارد شدن به محدوده قرمز در معاملات اولیه در نهایت با ۰.۱ درصد افزایش به کار خود خاتمه داد. در سئول شاخص «کسپی»یک درصد بالا رفت.

به گزارش بازتاب، نشانه‌های کمی وجود دارد که ما را امیدوار به کاستن از تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا کند. واشنگتن تهدید کرده است ۱۰ درصد تعرفه بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین اعمال خواهد کرد. این تصمیم پس از ان اعلام می‌شود که چین جمعه گذشته بر ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی در تلافی اقدام مشابه آمریکا، تعرفه وضع کرد.

با کاهش تمایل سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرریسک، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا به ۲.۸۸۹۴ واحد افزایش یافت. در بازار ارز هر دلار استرالیا به ۰.۸ دلار آمریکا رسید. دلار در برابر ین نیز نسبتا بدون تغییر بود و هر دلار با ۱۱۰.۱۰ ین مبادله شد اما روند کاهش ارزش یورو در برابر دلار ادامه یافت و هر یورو به ۱.۱۵۸۱ دلار رسید. شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی نیز در سطح ۹۵.۰۴۰ واحد ایستاد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۶۵.۳۱ دلار در هر بشکه رسید و هر اونس طلا برای طلای فوری ۱۲۷۴.۵۰ دلار مبادله شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید