بی‎توجهی سوئیسی‌ها به تهدیدات آمریکا

    کد خبر :306727

مدیرعامل یک شرکت سوئیسی با بیان این‌که توجهی به تحریم‌های آمریکا نداریم چون کشور بی‌طرفی هستیم، گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم با ایران همکاری کرده و به فعالیت‌هایمان ادامه دهیم.

مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری ریلی بین راه‌آهن ایران و شرکتی سوئیسی،‌ اظهار کرد:‌ یکی از مفاد این تفاهمنامه همکاری حداکثر استفاده از امکانات داخلی است.

به گزارش تسنیم، وی تصریح کرد: با توجه به توسعه شبه ریلی و پروژه‌های در دست اقدام نیاز مبرمی به ماشین‌آلات داریم.

وی با بیان این‌که دو دستگاه سرند بالاست توسط شرکت ماتیزای سوئیس در داخل کشور بازسازی می‌شود، افزود:‌همچنین برای ۶ تا ۹ دستگاه مابقی تجهیزات مورد بررسی برای بازسازی قرار می‌گیرد.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به آموزش نیروی‌های ایرانی توسط شرکت سوئیسی، گفت: در مرحله اول ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد که با توجه به مذاکرات دو کشور پیش بینی می‌شود تا سقف ۸۰ میلیون یورو در بخش راه‌آهن ایران سرمایه گذاری صورت گیرد.

فرانتز مسرلی مسئول ارشد اجرایی ماتیزای سوئیس نیز در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که با توجه تهدید آمریکا در تحریم‌ شرکت‌های خارجی، آیا از عواقب احتمالی همکاری با راه‌آهن واهمه ندارید، اظهار کرد: به طور کلی چیزی که می‌توانیم بگویم این است که سوئیس در صد سال اخیر یک کشور بی طرف به لحاظ سیاست جهانی بوده و ما همچنان تصمیم گرفته‌ایم در این فضا بی طرف بمانیم و مهم ترین دلیلی بوده که ماتیزا تصیمیم گرفته با ایران همکاری کرده و فعالیت خودش را ادامه دهد.

وی بیان کرد:‌ قسمت اول توافق ما با ایران بازسازی دو دستگاه سرند بالاست است که ۲۶ سال پیش آنها را فروخته بودیم و الان متوقف شده است. مرحله دوم فروش ۶ تا ۹ دستگاه ماشین‌آلات زیرکوب، مرحله سوم فروش تجهیزات جدید ریلی و مرحله چهارم ساخت مرکز تعمیر و نگهداری و آموزش نیروهای ایرانی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید