همکاری بخش خصوصی ایران و عراق تقویت شود

    کد خبر :306695

‘ایرج مسجدی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد بر ضرورت تقویت روابط و تعامل بخش‌های خصوصی ایران و عراق تاکید کرد.

مسجدی در دیدار مدیران اتاق های بازرگانی و روسای سازمان‌های متولی امر سرمایه‌گذاری در عراق، نقش بخش خصوصی را در ساماندهی فرآیند توزیع و تامین کالاهای مورد نیاز بازار این کشور بسیار موثر دانست.

به گزارش ایرنا، در این دیدار روسای کل اتاق‌های بازرگانی، سازمان سرمایه گذاری، اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، هیات سرمایه گذاری استان بغداد و اعضای هیات رئیسه اتاق‌های بازرگانی این کشور حضور داشتند.

مسجدی گفت: اجماع فعالین اقتصادی و پیگیری سیاستهای اصولی استقلال‌طلبانه در جهت رونق و تولید برای آبادانی عراق موجب بهره برداری از ظرفیتهای عظیم انسانی و منابع سرشار طبیعی خواهد بود و در این مسیر برنامه ریزی هر چه بیشتر تجار و بازرگانان موجب رونق کسب و کار خواهد بود.

وی همچنین رویکرد ایران را همراهی برای تامین کیفی‌ترین کالاهای تولیدی برای توسعه تقاضاهای موجود در بازار عراق دانست.

مسجدی با تاکید بر نقش اساسی اتاق‌های بازرگانی در هویت بخشی و مدیریت جریان‌های اجتماعی برای توسعه تجارت، افزود باید اجرای طرح های سرمایه گذاری برای احیا تولید شتاب گیرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه آماده همکاری است و بویژه بخش خصوصی ایران در حوزه‌های مختلف می تواند این همکاری‌ها را توسعه دهد.

در ادامه این نشست ‘جعفر حمدانی’ رئیس کل اتاق‌های بازرگانی عراق و ‘سامی العرجی’ رئیس کل سازمان سرمایه گذاری عراق بر لزوم همکاری و حضور مستقیم شرکت‌های ایرانی و همکاری تنگاتنگ با تجار و تولیدکنندگان عراقی تاکید کردند.

همچنین ‘ناصر بهزاد’ رایزن بازرگانی ایران در عراق از آغاز اجرای دو طرح مشترک بازرگانی خبر داد و اظهار داشت: نقشه راه همکاری‌های مشترک اجرایی در بخش بازرگانی دو کشور و تشکیل هسته تجار و بازرگانان منتخب عراقی با حمایت اتاق بازرگانی عراق در حال تدوین است.

بهزاد گفت: با پیگیری‌های انجام شده ساختار بخش عراق اتاق مشترک بازرگانی عراق و ایران در بغداد فعال شده و خدمات‌دهی مناسبی را به متقاضیان در بخش بازاریابی، خدمات حقوقی و پشتیبانی ارائه می دهد و می تواند نقشی فعال در توسعه همکاری‌های اقتصادی داشته باشد.

در این جلسه همچنین اعتبارنامه افتخاری عضویت در اتاق‌های بازرگانی عراق به سفیر ایران در عراق اهدا شد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید