رئیس شورای شهر تهران خبر داد

انجام مطالعات اتصال خط چهار متروی تهران به منطقه ۲۱

    کد خبر :306624

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم بهره گیری منطقه ۲۱ از حمل و نقل ریلی از مطالعات اتصال خط چهار متروی تهران به منطقه ۲۱ خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ۲۱ و درجمع خبرنگاران گفت: امروز چهارشنبه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران و مسئولین کمیسیون برنامه وبودجه از فعالیت‌های شهرداری منطقه ۲۱ که در قالب پروژه‌های مشارکتی فضای سبز و ارائه خدمات فضای سبز ترافیکی بود، بازدید کردند.

وی افزود: شهرداری منطقه ۲۱ در مناطق منظم شهر تهران است که ۱۷۸ هزار نفر در قالب سه ناحیه و سیزده محله دارد. این منطقه از نظر درآمدی نیز وضعیت مناسبی دارد. منطقه ۲۱ در حقیقت همگرایی صنعت و سکونت است که بیشترین جمعیت مسکونی آن در تهرانسر متمرکز شده است. لذا برای این منطقه باید مباحث حمل ونقلی پیگیری شود که امیدواریم حمل و نقل ریلی با اتصال خط چهار مترو به منطقه ۲۱ راه پیدا کند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ باید حمل و نقل انبوه برای این منطقه مورد مطالعه قرار گیرد. توصیه من این بود که خط چهار مترو با شاخه‌ای به این منطقه متصل شود و با احداث سه یا چهار ایستگاه می‌توان نیاز این منطقه را به مترو مرتفع کنیم؛ البته باید دسترسی متروی کرج به این منطقه مطالعه انجام شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره افتتاح کامل خط هفت متروی تهران گفت: این خط یک بار به صورت ناقص افتتاح شد اما به علت نداشتن امنیت لازم بهره برداری آن متوقف شد که لازم است تا هر چه سریع‌تر افتتاح کامل انجام شود. بر این اساس باید تکمیل این طرح در اولویت اقدامات شهرداری تهران قرار گیرد.

هاشمی ادامه داد: روش‌های مشارکتی انواع مختلفی دارد که برای بهره‌برداری از پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما هر یک از این روش‌ها در جای خود مورد بررسی قرار می‌گیرد. در حال حاضر روش‌هایی چون bot و bol در دنیا مرسوم است؛ لذا همه روش‌هایی که در دنیا امتحان خود را پس داده باید در تهران مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، محمد علیخانی رئیس کمیسییون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهردرای منطقه ۲۱ درباره تأمین اتوبوس برای شهر تهران گفت:‌ کلانشهر تهران در حال حاضر نیازمند ۲۰۰۰ اتوبوس است چرا که ناوگان اتوبوسرانی این شهر فرسوده شده. در حقیقت اتوبوس هایی که عمر آنها بیش از هشت سال باشد فرسوده است.

وی افزود:‌ برخی بودجه‌ای هفتادمیلیون تومانی برای تعویض فیلترهای دوده‌ اتوبوس‌ها پیشنهاد کرده بودند تا ۲۰۰ اتوبوس تعویض فیلتر آنها در دستور کار قرار گیرد که من مخالف این هستیم؛ چرا که با این مبلغ به جای تعویض فیلتر می‌توان ۲۰ اتوبوس جدید خریدار ی کرد که در بهبود هوای تهران نقش به سزایی خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید