اعتراض کارگردان آمریکایی به کار غیرانسانی ترامپ

    کد خبر :306550

آوا دوورنی کارگردان نام آشنای آمریکایی در اعتراض به عمل غیرانسانی ترامپ برای جدا کردن فرزندان مهاجران غیرقانونی از والدینشان، کمپینی اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی راه انداخت.

خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر: آوا دوورنی کاربران شبکه‌های اجتماعی را ترغیب کرد که برای اعتراض به عمل غیرانسانی دونالد ترامپ تصویری از دوران کودکی خود منتشر کنند.

کارگردان «سلما» در این باره گفت: «تصور کنید کودکی هستید که در جستجوی امنیت و آرامش راهی سفر شده‌اید و ناگهان به اجبار باید از مادرتان جدا شوید و با جمعی که نمی‌شناسید هم قفس شوید. ما نباید اجازه دهیم این رویداد ادامه یابد.»

این کارگردان به سیاست تحمل حداقلی وزارت دادگستری اشاره کرد که بر اساس آن فرزندان مهاجران غیرقانونی در مرز آمریکا به اجبار از والدین جدا می‌شوند تا والدین تحت تعقیب قضایی قرار گیرند. گزارشگرانی که شاهد مکان‌های نگهداری کودکان بوده‌اند، ویدئوهایی از کودکان دربند در حال گریه کردن منتشر کرده‌اند.

حرکت اعتراضی آوا دوورنی که با انتشار تصویری از دوران کودکی او در توییتر آغاز شد، خیلی زود با استقبال دیگر کاربران روبه‌رو شد که در حمایت از او تصاویر کودکی خود را کنار مادرشان منتشر کردند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس از ماه می تا کنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کودک به اجبار از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند.

دوورنی نخستین زن سیاه‌پوست برنده جایزه کارگردانی در جشنواره فیلم ساندنس است. او سال ۲۰۱۲ با فیلم «وسط ناکجا» برنده این جایزه شد. از دیگر آثار او می‌توان به فیلم «چین‌خوردگی در زمان»‌ و مستند «سیزدهم» اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید