با تلفن همراه، «ب ام و» سری 8 کوپه را بروزرسانی کنید!

  • خودرو
  • چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ۸:۱۳
    کد خبر :306421

بعد از معرفی رسمی نسل جدید سری 8 کوپه در روز جمعه، حال شرکت خودروسازی BMW به معرفی یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه فرد این اتومبیل پرداخته است.

کمپانی خودروسازی ب ام و با رونمایی رسمی از سری 8 کوپه، مشتاق است به مخاطبان خود بفهماند که هدف اصلی آن ارائه محصولی قدرتمند، دقیق و کاملا ظریف است که می‌تواند در برابر محصولات بزرگی همچون پورشه 911 و همچنین خانواده مرسدس بنز AMG GT قرار گیرد و آنان را به چالش بکشد. حال علاوه بر مشخصات فنی منحصربه فرد اتومبیل و همچنین طراحی جذاب و ظرفیت اتومبیل، ویژگی‌های رفاهی و امکانات اتومبیل هم می‌تواند در نوع خود شگفت انگیز باشد که حالا شرکت خودروسازی BMW به معرفی 2 قابلیت جدید اتومبیل پرداخته است.

شرکت خودروسازی “بی ام و” در نسل جدید سری 8 کوپه بر روی فناوری‌های جدید تمرکز کرده و تعامل با وسایل شخصی کاربران خود را بیشتر کرده است. یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد این اتومبیل می‌تواند قابلیت ConnectedDrive باشد که مالک اتومبیل بدون سوئیچ و با استفاده از تلفن همراه خود اگر تراشه NFC داشته باشد، می‌تواند قفل اتومبیل را باز کرده و با قرار دادن آن بر روی پد شارژ وایرلس، می‌تواند پیشرانه اتومبیل را روشن کند و به رانندگی بپردازد.

علاوه بر این، مالک اتومبیل می‌تواند نرم افزارهای اتومبیل را با استفاده از گوشی همراه خود بروزرسانی کند. بعد از انتشار یک بروزرسانی جدید از سوی شرکت خودروسازی BMW برای بهبود نرم افزارهای اتومبیل، امکان دانلود آن توسط موبایل و یا حتی وای فای خانگی وجود دارد و پس از دانلود، می‌توان گوشی را بر روی پد شارژ وایرلس قرار داد و نرم افزار اتومبیل را بروزرسانی کرد.

پیرو صحبت‌های روز گذشته، در ادامه بد نیست بدانید که نسل جدید “سری 8 کوپه” با طول کلی 4843 میلی متر، عرض 1902 میلی متر، ارتفاع 1341 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2822 میلی متر ساخته شده است که در حال حاضر با 2 پیشرانه مختلف دیزلی و بنزینی عرضه خواهد شد.

اول از همه در زیر کاپوت نسخه دیزلی “بی ام و سری 8 کوپه” که با کد 840d xDrive معرفی شده است، یک موتور 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژر قرار گرفته است که دارای خروجی قدرت 315 اسب بخاری بوده و می‌تواند در دور موتور 1750 دور بر دقیقه، خروجی گشتاور بسیار بالای 680 نیوتن متری داشته باشد که با دریافت و هدایت این نیرو به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، می‌توان به حداقل شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه دست پیدا کرد.

برای کسانی که شتاب سریع‌تر و قدرت بیشتر می‌خواهند، نسخه M850i xDrive مناسب خواهد بود که نیروی 523 اسب بخاری و گشتاور 750 نیوتن متری آن برخواسته از موتور 4.4 لیتری هشت سیلندر توربو دوقلو بوده و می‌توان با هدایت این نیرو به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، به حداقل شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه دست پیدا کرد.

برای دریافت و تبدیل نیروی هر دو پیشرانه، شرکت خودروسازی BMW یک جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته استپ ترونیک در نظر گرفته است که توسط کنترل کننده‌های هیدرولیکی بهینه سازی شده و به صورت الکترونیکی مدیریت می‌شود تا همزمان انتقال نیروی صاف و سریع داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید